Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorByrka, Marian
dc.date.accessioned2024-06-18T11:33:57Z
dc.date.available2024-06-18T11:33:57Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.citationБирка М. Ф. Педагогічний дизайн уроку інформатики Нової української школи: сутність та основні принципи. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Вип. 214. С. 17-25. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-214-17-25.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10199
dc.description.abstractУ статті детерміновано сутність та основні принципи педагогічного дизайну сучасного уроку інформатики у Новій українській школі (інформатична освітня галузь). Поняття «педагогічний дизайн» визначено як діяльність вчителя зі створення педагогічного сценарію (плану-конспекту уроку) та відповідних навчальних матеріалів для учнів, яка реалізується на засадах технологічності, конкретизації мети, форм, методів, засобів, умов і очікуваних результатів навчання, а також передбачає наявність детальних інструкцій для учнів. Означено, що ефективна реалізація педагогічного дизайну потребує від педагога дотримання понад 20 принципів, що свідчить про складність та багатоаспектність цього напряму педагогіки, а також обґрунтованості його розгляду як певного виду педагогічного мистецтва. Виокремлено 12 найбільш важливих принципів педагогічного дизайну, яких вчитель має дотримуватись у ході розробки педагогічного сценарію уроку інформатики у Новій українській школі, а саме принципи: естетизації освітнього середовища, ефективного цілепокладання, психологічної комфортності, залучення уваги, обмеження обсягу навчальної інформації, інформативності, наочності, інструктивності, комплексного впливу на всі репрезентативні системи, створення умов для конструювання власного досвіду, рефлексивності та зворотного зв’язку. Запропоновано ієрархічну систему з визначених 12 принципів педагогічного дизайну, яких вчитель має дотримуватись у ході розробки педагогічного сценарію уроку інформатики у Новій українській школі відповідно до основних етапів комбінованого уроку. Охарактеризовано застосування визначених принципів педагогічного дизайну для розробки уроку інформатики у Новій українській школі.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаукові записки. Серія: Педагогічні наукиuk_UA
dc.subjectНова українська школа, педагогічний сценарій, план-конспект уроку, урок інформатики, педагогічний дизайн, сутність, принципиuk_UA
dc.titleПедагогічний дизайн уроку інформатики Нової української школи: сутність та основні принципиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу