СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОФІЛАКТИКА КОНФЛІКТІВ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ У ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Abstract
Підлітковий вік є періодом інтенсивного фізичного, емоційного та
соціального розвитку, під час якого виникає безліч факторів, які можуть
призводити до конфліктів у шкільному середовищі.
Конфлікти між підлітками можуть призвести до багатьох негативних
наслідків, зокрема, соціальної ізоляції, зниження самооцінки, ризиків
формування агресивної поведінки, фізична чи психічна травма, порушення
особистісних взаємин, зниження навчальних досягнень підлітка та інше.
Саме це зумовлює необхідність проведення превентивних заходів у
формі первинної, вторинної чи третинної профілактики у межах навчального
закладу. До цієї роботи залучаються спеціалісти психологічної служби школи
психолог, соціальний педагог, соціальний працівник), класний керівник та
батьки.
У кваліфікаційній роботі здійснений аналіз понять «конфлікт»,
«соціально-педагогічна профілактика», розкриті особливості дітей
підліткового віку та причин їх конфліктної поведінки. Проведений
констатувальний зріз на визначення рівня схильності до конфліктності, тип
домінуючої поведінки з використанням трьох методик. На основі підведених
підсумків розроблена та реалізована профілактично-корекційна програма по
усуненню ознак конфліктної поведінки.