Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorРуденко, Валерій Петрович
dc.contributor.authorБілоус, Вікторія
dc.contributor.authorРуденко, Світлана Степанівна
dc.contributor.authorКовбінька, Галина Дмитрівна
dc.date.accessioned2024-12-11T09:57:25Z
dc.date.available2024-12-11T09:57:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationРуденко В.П, Білоус В.А, Руденко С.С., Ковбінька Г.Д «Німецька шкільна географія» Олександра Зупана в українських реаліях сьогодення. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Географічні науки. Вип. 20. 2024. С.72-79.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11085
dc.description.abstractРозглянуто «Німецьку шкільну географію» («Deutsche Schulgeographie») (1895) профе-сора Олександра Зупана – головну його працю та її три складові частини, підготовлені авто-ром для «нижнього», «середнього» та «вищого» ступенів (рівнів) («Unterstufe», «Mittelstufe», «Oberststufe») навчання в гімназійних класах. Здійснюється зіставний порівняльний аналіз під-ручника О. Зупана з чинними навчальними програмами з географії для школярів 6–9 та 10–11 класів закладів загальної середньої освіти України. Відзначається, що 12-літні гімназисти в колиш-ній Німецькій державі та їх ровесники в нинішній Україні отримували приблизно однакові знання і вміння, практичні навички із загальної географії. Наголошено на подібності та зіставності порів-нювальних програм з географії та відповідного їм змісту підручника О. Зупана і його українських аналогів і на другому – «середньому ступені (рівні)» («Mittelstufe»). І в першому, і в другому випадках – це розгляд материків, поглиблене пізнання своєї Вітчизни, Європи та світу загалом. Констатовано, що «Німецька шкільна географія» О. Зупана і на «вищому ступені (рівні)» зна-ходить своє продовження в географічних освітніх програмах України для 10 класу («Географія: регіони та країни») та 11 класу («Географічний простір Землі»). І там, і там: розгляд загальних географічних закономірностей: «Поверхня Землі як ціле» і «Загальні закономірності географічної оболонки»; «Державознавче відображення окремих країн» і «Регіони та країни світу»; «Німеч-чина та німецька самобутність» і «Суспільна географія України». Для подальшого вдосконалення нинішніх структури і змісту українських освітніх програм з географії рекомендується запозичити у проф. О. Зупана його системний, концентрований підхід до «географічних шкільних робіт» як завершального, надзвичайно важливого етапу, підсумку навчання географіїuk_UA
dc.description.sponsorshipЕкономічної географії та екологічного менеджментуuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий вісник Херсонського державного університетуuk_UA
dc.subjectОлександр Зупанuk_UA
dc.subject«Німецька шкільна географія» (1895)uk_UA
dc.subjectнавчальні програми з географії для ЗЗСО Україниuk_UA
dc.title«НІМЕЦЬКА ШКІЛЬНА ГЕОГРАФІЯ» ОЛЕКСАНДРА ЗУПАНА В УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ СЬОГОДЕННЯuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу