dc.description.abstract | Вступ. В умовах поглиблення диспропорцій економічно-соціальної системи держави, політичних
конфронтацій, що має наслідком порушення балансу державних фінансів та посилення боргових ризиків,
податкова компонента повинна бути першоосновою формування бюджетних ресурсів держави. Державні доходи
визначають соціально-економічний рівень розвитку регіонів та країни, а також фінансову підтримку населення.
Дивлячись на це, головні завдання держави – це збалансування її надходжень з видатками. Так як значне
перевищення видатків над доходами призводить до економічної кризи, зростання державного боргу, дефіциту
бюджету тощо. Податкова компонента є першоосновою формування бюджетних ресурсів держави в умовах
нестабільного фіскального простору. Це важлива ланка, яка коригує розвиток соціально-економічних відносин та
вимагає постійного моніторингу.
Методи. У дослідженні використані фундаментальні положення економічної теорії, теорії оподаткування, а
також дослідження вітчизняних та зарубіжних науковців. Для вирішення поставлених завдань використовувалися
загальнонаукові принципи проведення комплексних наукових досліджень. У процесі дослідження використано ряд
загальнонаукових методів, зокрема: аналогії, логічного узагальнення та системний аналіз.
Результати. Виходячи із виокремлених проблем було досліджено зарубіжний досвід таких країн, як: США,
Німеччина, Канада, Франція, Японія, Австралія, Великобританія та Італія, на основі якого виокремлено
перспективи вдосконалення справляння податків і зборів в Україні.
Перспективи. Для того щоб вирішити проблеми справляння податків і зборів необхідно: поступове зміщення
фіскального навантаження в бік прямих податків, що продемонструє результат збільшення залежності органів
державної влади від економічного розвитку території; збереження поточної досить високої ролі міжбюджетних
трансфертів є наслідком сильної диференціації регіонів за рівнем соціально-економічного розвитку та
об'єктивною необхідністю в сучасних умовах; конкуренція між регіонами повинна, в першу чергу, здійснюватися за
рахунок формування сприятливого ділового середовища: покращення інвестиційного клімату, розвиток
інфраструктури, зниження адміністративних бар'єрів, а не встановлення пільгових режимів оподаткування.
Перспективами подальших досліджень справляння податків і зборів може стати посилення дослідження не лише
рівня податкового навантаження, а й оптимального поєднання прямих і непрямих податків. | uk_UA |