Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorРоманів, Людмила Вікторівна
dc.date.accessioned2021-07-05T09:25:28Z
dc.date.available2021-07-05T09:25:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.11
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/160
dc.description.abstractУ статті висвітлено сутність понять “здоров’я”, “фізичне виховання”, “професійно-прикладна фізична підготовка”, “фізкультурно-спортивна діяльність”. Виділено основні компоненти здоров’я: фізичний, психічний та соціальний. Визначено комплекс факторів, які впливають на здоров’я людини: спосіб життя, генетика, зовнішнє середовище, природно-кліматичні умови, охорона здоров’я. Наведено статистичні дані щодо захворюваності дітей (функціональні відхилення в діяльності різних систем організму – 50 %, функціональні відхилення серцево-судинної системи – 26,6 %, нервово-психічні розлади – 33 %, захворювання органів травлення – 7 %, захворювання ендокринної системи – 10,2 %) та студентської молоді (у 40 % є ознаки різних хронічних захворювань, в основному нервово-психічних, серцево-судинних, органів дихання, у 25 % спостерігається зниження гостроти зору; серед захворювань, що призводять до тимчасової втрати працездатності, на першому місці знаходяться ГРЗ і грип; від I до IV курсу число студентів із захворюваннями нервової системи зростає в 4–6 разів). Виокремлено, що основними причинами такої ситуації є недостатня рухова активність протягом усього терміну навчання в закладах освіти. Це у свою чергу зумовлено недосконалістю чинних державних програм з фізичної культури та низьким рівнем культури здорового способу життя всіх суб’єктів освіти. Зазначено мету та завдання фізичного виховання у ЗВО. Відмічено, що однією з важливих соціальних функцій фізичного виховання в процесі навчання студентів є функція, пов’язана із забезпеченням їхньої навчально-трудової активності і високої професійної працездатності після закінчення ЗВО. Виокремлено функції фізичного виховання та спорту. Зроблено акцент на тому, що фізична культура і спорт виховують у студентів природну потребу в організації здорового способу життя – одного з параметрів цілісного гармонійного буття людини. Сформовано завдання кафедри фізичної культури в аспекті розвитку масового студентського спорту. Розглянуто правила, яким повинні слідувати заняття студентів фізкультурно-оздоровчою та спортивною діяльністю. Визначено, що одним із пріоритетних напрямів у розвитку вищої освіти в галузі фізичної культури в контексті вдосконалення є гуманізація її змісту. Розроблено заходи щодо формування дієвої системи фізичного виховання, спорту та здоров’я студентської молоді.uk_UA
dc.description.sponsorshipРоманівuk_UA
dc.publisherНауковий часопис НПУ імені М. П. Драгомановаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСерія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи;
dc.subjectосвіта, фізична культура, фізичне виховання, фізкультурно-спортивна діяльність, спорт, здоров’яuk_UA
dc.titleСУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ, СПОРТУ ТА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ В НАЦІОНАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ОСВІТИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу