dc.description.abstract | За наслідками пандемії та падіння світової економіки, негативно відобразились і на функціону
ванні банківського сектора. На вітчизняному ринку банківських послуг відмічено значне зниження
рентабельності діяльності банків, скорочення їхньої кількості, що призвело до підвищення конку
ренції. Отож, актуальним постає питання розробки та використання дієвих інструментів управління
банківською діяльністю. У статті розглянуто основні тенденції та особливості розвитку банківського
маркетингу у сучасних умовах, визначено основні види та інструменти маркетингу відносин; розг
лянуто концепцію переходу від традиційного до електронного банківського маркетингу. На основі
досліджень науковців узагальнено поняття банківського маркетингу та його інструментарію. Виз
начено основні тенденції його розвитку в сучасних реаліях. В процесі дослідження використано за
гальнонаукові і спеціальні методи під час аналізу і оцінці банківського маркетингу, застосування
його класичних інструментів, соціальних мереж, нових концепцій, заснованих на використанні пе
редових інформаційних технологій, які надають банкам унікальні можливості для розширення
клієнтської аудиторії і вивчення її думки. Встановлено, що збутова діяльність банку неможлива без
активної комунікаційної політики, під якою розуміється система засобів взаємодії банку з потен
ційними споживачами. Виявлено, що економічно розвинені країни світу накопичили значний досвід
банківського маркетингу. Нові маркетингові концепції та інструменти банківського маркетингу, а
також соціальні мережі, які надають банкам унікальні можливості як для розширення клієнтської
аудиторії, так і для вивчення її думки про переваги і недоліки пропонованих банком продуктів. Уста
новлено, що банки активно застосовуються канали комунікації всередині банку, зокрема Digital
Signage, або цифровий мерчандайзинг — сучасний потужний інформаційно рекламний інструмент,
а також активно використовують CRM систему (Customer Relationship Management), яка заснована на використанні передових інформаційних технологій, за допомогою яких банк збирає інформацію
про своїх клієнтів. За результатами виконаного дослідження сформовано пропозиції щодо активі
зації використання маркетингового інструментарію в банківській сфері. | uk_UA |