Практики застосування новітніх інструментів маркетингу гравцями фешен-індустрії в кризових умовах
Переглянути
Дата
2021Автор
Буднікевич, Ірина Михайлівна
Бастраков, Данііл Анатолійович
Budnikevich, Iryna
Bastrakov, Daniil
Подільчук, Олександр Сергійович
Podylchuk, Oleksandr
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Розглянені напрямки зміни фешен-індустрії під впливом пандемії, Акцентовану увагу на втратах «люксового» сегменту фешен-ринку, брендів і ритейлерів мідл-сегменту, на негативних купівельних настроях, на взаємозв’язку туризму та індустрії моди. Обґрунтовано необхідність застосування інновації в антикризових програмах гравців фешен-ринку. Узагальнено практику застосування новітніх інструментів маркетингу гравцями фешен-індустрії в кризових умовах. На основі аналізу експертних суджень та аналітичних оглядів ринку виділені найважливіші тренди, які визначають напрямки розробки та застосування нових інструментів маркетингу у фешен-індустрії.
lining revenues of the global fashion industry, bankruptcy and problems for fashion market players, reducing the value of exclusive items through discounts and sales, the need for new marketing tools to attract and personalize new consumer habits. and social trends, consumer "maturity" of new generations of consumers, collaboration between competing brands and retailers, active digitalization of fashion business.
Attention is focused on the losses of the "luxury" segment of the fashion market, brands and retailers of the middle segment, on negative consumer sentiment, on the relationship between tourism and the fashion industry. The necessity of application of innovation in anti-crisis programs of fashion market players is substantiated. It is noted that marketing offers tools that are aimed at retaining existing and attracting new customers to the brand, as well as provide an opportunity to maintain communication and build long-term partnerships with consumers.
The practice of application of the newest marketing tools by players of the fashion industry in crisis conditions is generalized. The marketing activities of corporations that own luxury brands (Armani Group, LVMH, Guess, Capri Holdings), which are implemented in the framework of socio-ethical marketing and social responsibility, are considered. It is noted that today the participants of the fashion market focus on creative and innovative ways of online interaction and communication with consumers.
It is concluded that the fashion market and fashion marketing have a high level of innovation, marketing offers market participants, a wide arsenal of promising innovative technologies and tools that can be effectively used in the fashion industry to mitigate the impact of the crisis.
Basing on the analysis of expert judgments and analytical reviews of the market, the most important trends are identified, which determine the directions of development and application of new marketing tools in the fashion industry
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
МАРКЕТИНГ ДЛЯ БАКАЛАВРІВ: ПРАКТИЧНИЙ КУРС
Буднікевич, Ірина Михайлівна; Бабух, Ілона Борисівна; Бурдяк, Олег Мирославович; Вардеванян, Вардан Альбертович; Венгер, Євгеній Іванович; Гавриш, Ірина Іванівна; Зрибнєва, Ірина Павлівна; Кифяк, Олександр Васильович; Крупенна, Інга Анатолівна; Романюк, Надія Василівна; Черданцева, Ірина Геннадіївна (Видавництво Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, 2023-07-09)Робочий зошит до навчального посібника «Маркетинг для бакалаврів» містить практичні завдання, що охоплюють ключові аспекти маркетингу: основні концепції та характеристики маркетингу, основні види маркетингу, зміст і методи ... -
МАРКЕТИНГ ДЛЯ БАКАЛАВРІВ
Буднікевич, Ірина Михайлівна; Вардеванян, Вардан Альбертович; Кифяк, Олександр Васильович; Крупенна, Інга Анатолівна; Черданцева, Ірина Геннадіївна; Бабух, Ілона Борисівна; Зрибнєва, Ірина Павлівна; Тафій, Наталія Георгіївна; Бурдяк, Олег Мирославович (Видавництво Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, 2021-06-24)У навчальному посібнику подано теоретичний та практичний матеріал, що охоплює ключові аспекти маркетингу. Розглянені основні концепції та характеристики маркетингу, основні види маркетингу, зміст і методи маркетингових ... -
Modern marketing concepts as the basis for formation and increase of the attractiveness of cities and territories
Gavrysh, Iryna; Budnikevich, Iryna (Baltic Journal of Economic Studies, 2017)Instruments of formation and increase of attractiveness of the territory within the framework of modern marketing conceptions, the role of marketing complex elements in shaping the attractiveness of the territories are ...