Search
Now showing items 1-10 of 11
Текст на культурологічній межі: Кінороман „Червоний. Без лінії фронту” А. Кокотюхи.
(Чернівці: Чернівецький нац.ун-т, 2020-12-28)
З’ясовано термінологічну полімодальність поняття „кінороман”: екранізований роман; жанр фільму; оригінальний оповідний твір, що тяжіє до кіносценарію; літературний текст, написаний на основі фільму та кіносценарію до нього ...
Метафоричні коди кінотексту С. Параджанова “Саят-Нова” (1969).
(Чернівці: Чернівецький нац.ун-т, 2020-12)
Розглянуто теоретичний та практичний дискурс питання кінометафори. Підкреслено, що окремі дослідження здійснюються на зрізі теорії в аспекті типології кінометафори, аналізуються способи їх творення та питання впливу на ...
Леди Макбет Мценского уезда: интермедиальный диалог Р. Балаяна с Н. Лесковым
(Brno: Ŭstav slavistiky FF MU, 2020)
В ракурсе интермедиальной и интертекстуальной эстетики анализируется киноверсия текста Н. Лескова «Леди Макбет Мценского уезда», осуществленная украинским режиссером Р. Балаяном. Отмечается, что рецептивный потенциал ...
Двоемирие как художественное предчувствие истории: фильм Ю. Ильенко и С. Параджанова «Лебединое озеро. Зона» (1990)
(TSU Shota Rustaveli Institute of Georgian Literature, 2019)
The historical events of the late 80-s and early 90-s of the XX century have provoked the emergence of a few masterpieces that have simultaneously become both a “verdict” and a “prophecy” for the existing system. A good ...
Українська еміграція на межі: кінострічка Л. Осики “Камінний хрест” (1968)
(Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2018)
Історичні реалії українського суспільства актуалізують теми столітньої давнини. Зокрема, тема еміграції, надзвичайно продуктивна на межі ХІХ–ХХ ст., знайшла своє активне продовження у 60-ті ХХ ст., не менш актуальна і ...
О закономерности редуцирования персоносферы романа И. Гончарова «Обломов» в кинотексте
(Brno: Ŭstav slavistiky FF MU, 2021)
В качестве одного из ключевых компонентов литературной составляющей кинотекста рассматривается конечная персоносфера киноинтерпретации. Это один из малоисследованных аспектов интермедиальной теории. Прослеживается история ...
Фольклорная палитра кинематографического наследия Сергея Параджанова.
(Tbilisi: TSU Press, 2020)
Folklore, as an inexhaustible source of inspiration for artists of different eras, has become an important part of the creative heritage of director and screenwriter Sergey Parajanov, who managed to present Ukrainian, ...
Специфика многосерийного байопика (сериал “Достоевский”, 2010).
(Brno: Ŭstav slavistiky Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2019)
Рассматривается превращение биографического жанра в киноэпический формат байопика (автор сценария Э.Володарский, режиссер В.Хотиненко). Кинобиография Достоевского показывает личную жизнь писателя, сферу чувств, а не событий. ...
Каурісмякі & Шекспір: діалог із класиком
(Чернівці: Чернівецький нац.ун-т, 2018)
У руслі постмодерністської естетики аналізується кіноверсія шекспірівського „Гамлета”, здійснена фінським режисером Акі Каурісмякі. Їй притаманні монтажність сюжетної побудови, застосування гри, яка постає структурною ...
Екфрастичні елементи сучасного кіносценарного тексту (В. Мицько „Портрет”)
(Чернівці: Чернівецький нац.ун-т, 2013)
Порушується питання рецептивного сприйняття мистецьких творів самим автором і читачем-глядачем. Екфрастичні
елементи сучасного кіносценарію В. Мицька „Портрет” свідчать про органічність цього прийому для практики ...