Застосування здоров’язбережувальних технологій під час формування культури здоров’я майбутніх лікарів
Дата
2020Автор
Kivernik, Alexandr
Слобожанінов, Павло Андрійович
Палійчук, Юрій Іванович
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Стаття присвячена проблемі формування культури здоров’я як складової частини професійної підготовки майбутніх лікарів засобами здоров’язбережувальних технологій. Зокрема, уточнено сутність змісту і структуру культури здоров’я майбутніх лікарів, критерії, показники та рівні її сформованості. Визначено особливості формування культури здоров’я майбутніх лікарів у процесі фізичного виховання й оптимальні здоров’язбережувальні технології. Велике значення у формуванні культури здоров’я належить дисципліні «Фізичне виховання», завданнями якої є забезпечення різнобічної фізичної підготовки та гармонійного фізичного розвитку особистості студента, здобуття ним необхідного багажу знань, умінь, навичок і практичних дій у напрямі збереження та зміцнення власного здоров’я й уміння передавати цей досвід іншим людям. Лише за умови успішного вирішення цих завдань можна сподіватися на досягнення кінцевої мети – сформованості культури здоров’я майбутніх лікарів. Шляхом узагальнення результатів наукових пошуків конкретизовано особливості формування культури здоров’я майбутніх лікарів у процесі фізичного виховання, а саме: необхідність починати формувати їхню культуру здоров’я вже з перших днів навчання у вищому медичному навчальному закладі; необхідність вироблення стійкої звички студентів до систематичної та наполегливої праці в напрямі збереження здоров’я, постійного фізичного розвитку й удосконалення; недооцінку викладачами та студентами дієвості самостійних занять із фізичної підготовки; зв’язок фізичного виховання з майбутньою професійною діяльністю; необхідність удосконалення механізмів ефективної адаптації студентів до майбутньої професійної діяльності; те, що професійна діяльність сучасного лікаря вимагає особливого виду рухових дій, умінь і навичок; необхідність удосконалення точності рухів і координації м’язів рук та кистей.