Show simple item record

dc.contributor.authorБеспалько, Руслан
dc.contributor.authorГуцул, Тарас Володимирович
dc.contributor.authorКазімір, Іван
dc.contributor.authorШтанько, Галина
dc.date.accessioned2021-12-07T09:34:45Z
dc.date.available2021-12-07T09:34:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationР. Беспалько, Т. Гуцул, І. Казімір, Г. Штанько. Формування проектів відведення щодо зміни цільового призначення як механізм підвищення спроможності об'єднаних територіальних громад. Містобудування та територіальне планування. № 77. С. 31-42.uk_UA
dc.identifier.issn2076-815X
dc.identifier.issn2522-9206
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3056
dc.description.abstractСтворення об’єднаних територіальних громад (ОТГ) відбувалося поспіхом, триває до сих пір, і часто всупереч вимогам пропонованої методики, яка визначає норми, згідно яких можливе оптимальне утворення спроможної територіальної громади. Слід зауважити, що під «спроможністю», швидше розуміють економічне поняття, тоді як в пропонованій методиці увага акцентувалася більше на географічних та інфраструктурних показниках. Тому, часто громади створювалися та функціонують без дотримання наведенихвимог методики, і як наслідок простежується суттєва диференціація між рівнем їх спроможності. Ключова проблема виконання територіальною громадою своїх повноважень тісно пов’язана з наповненням власного бюджету. Саме це підвищує зацікавленість органів місцевого самоврядування у збільшенні надходжень, пошуку резервів їх наповнення, покращення ефективності адміністрування податків і зборів і т. ін. Одним із п’яти критеріїв рівня спроможності є площа громади. Більшість громад в цьому аспекті, малоземельні з високим показником щільності населення, деколи ще й із складними природними умовами. Це обумовлює пошук підходів до ефективного використання наявних земельних ресурсів, основу яких практично всюди становить категорія земель сіль ськогосподарського призначення.Дуже часто, в складі цих земель перебувають об’єкти, які за ознаками відповідають іншим категоріям земель, зокрема природо-заповідного фонду та іншого природоохоронного, рекреаційного, оздоровчого та історико-культурного призначення. Це породжує ряд проблемних моментів, пов’язаних із: зменшенням обсягів надходжень від сплати земельного податку; ймовірній втраті корисних властивостей через не цільове використання та практичній складності щодо механізму захисту таких об’єктів.Як варіант, пропонується здійснити поділ земельних ділянок із виокремленням таких об’єктів та зміною їх цільового призначення. В статті розкривається, очікуваний ефект від реалізації таких заходів. Зауважимо, що зростання рівня спроможності громад є запорукою підвищення успішності держави.uk_UA
dc.description.sponsorshipЗемлевпорядкування та кадаструuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherМістобудування та територіальне планування.uk_UA
dc.subjectземельна ділянкаuk_UA
dc.subjectОТГuk_UA
dc.subjectземлеустрійuk_UA
dc.subjectцільове призначенняuk_UA
dc.subjectспроможністьuk_UA
dc.titleФормування проектів відведення щодо зміни цільового призначення як механізм підвищення спроможності об'єднаних територіальних громад.uk_UA
dc.title.alternativeFORMATION OF DRAINAGE PROJECTS TO CHANGE THE PURPOSE AS A MECHANISM TO INCREASE THE CAPACITY OF UNITED TERRITORAL COMMUNITYuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record