dc.description.abstract | У навчальному процесі виділяють періоди, найбільш складні з точки зору адаптації школярів. Саме, таким і є період переходу до середньої ланки школи. В останні роки проблеми адаптації молодших школярів особливо загострилися. У Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти зазначено, що відбір змісту предметів 11-річної школи ґрунтується на принципі наступності між початковою і середньою, середньою та старшою школою. Забезпечення такої наступності вимагає успішної адаптації школярів до навчання. У психологічній практиці проблема адаптації найчастіше асоціюється з навчанням першокласника, рідше – в зв'язку з переходом до середньої, і ще рідше – з переходом в старшу школу. Однак, адаптація дитини до школи не закінчується в першому класі, вона фактично триває весь період навчання, так як освітній процес, за своєю суттю, передбачає безперервні зміни умов навчання і відбувається в процесі розвитку дитини. Як показує психологічна практика, для більшості п'ятикласників в цей час характерні: зниження успішності, порушення поведінки, емоційна нестабільність, підвищена стомлюваність. Виявлення причин цих труднощів і пошук шляхів організації ефективного психолого-педагогічного супроводу, учнів в процесі переходу до середньої ланки школи є актуальними завданнями психолого-педагогічної науки. | uk_UA |