dc.description.abstract | У статті запропоновано авторську структурно-функціональну модель, яка є графічним відображенням мети, завдань, наукових підходів, принципів, психолого-педагогічних
умов, структурних складників змісту, організаційних етапів та критеріїв і показників
оцінювання рівня підготовленості майбутнього вчителя географії до професійної
діяльності на засадах компетентнісного підходу. Визначено, що модель виступає
засобом, за допомогою якого отримуються нові знання про об’єкт дослідження. Вона
дозволяє виробити ідеальну схему реального об’єкта шляхом визначення його структурних компонентів та їх взаємозв’язків. Виявлено, що моделювання – це процес розробки моделі досліджуваного феномену, який забезпечить його вивчення шляхом відображення складу та взаємовідносин найсуттєвіших структурних компонентів об’єкту дослідження. Моделювання також виступає засобом досягнення мети дослідження, що забезпечує якісній та кількісний аналіз
динаміки формування й розвитку досліджуваного феномену. Під час розробки моделі
дотримано наступні вимоги: адекватність, відкритість, стабільність, системність,
оптимальність, раціональність, прогностичність, діагностичність та враховано
стабілізуючі фактори, що забезпечило побудову ефективної авторської струк-
турно-функціональної моделі досліджуваного феномену. У структурі авторської
структурно-функціональної моделі виділено проектно-цільову, процесуально-технологічну та діагностично-результативну підсистеми. У ході дослідження визначено, що проблема оцінювання рівня підготовленості майбутнього вчителя географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу пов’язана з вибором відповідних критеріїв, їх показників та рівнів. | uk_UA |