Апробація структурно-функціональної моделі підготовки майбутнього вчителя географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу.
Короткий опис(реферат)
У статті розкрито результати апробації структурно-функціональної моделі підготовки майбутнього вчителя географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу.
Охарактеризовано принципи організації дослідно-експериментальної роботи та враховано організаційно-технічні аспекти у процесі проведення педагогічного експерименту.
До принципів, згідно з якими організовувалась і проводилась дослідно-експериментальна
робота, зараховано принципи детермінізму, комплексності, об’єктивності, сутнісного
аналізу, ефективності, цілісного вивчення педагогічного явища.
Наукове дослідження системи підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу проходило в період із 2011 по 2019
рр. і охоплювало такі етапи науково-дослідної роботи: пошуково-аналітичний (2011–
2012 рр.), діагностично-констатувальний (2013–2014 рр.), виконавчий (формувальний)
(2014–2018 рр.), контрольно-підсумковий (коригувальний) (2018−2019 рр.).
Обраний план експерименту передбачав попереднє та підсумкове вимірювання
в такій послідовності: констатувальний, формувальний, контрольний етапи.
Для визначення статистичної значущості між контрольною та експериментальною
групами, отриманих у процесі дослідно-експериментальної роботи, використано критерій χ2 (хі-квадрат) К. Пірсона. Критерій χ2 є об’єктивною оцінкою близькості розподілів
двох рядів. При цьому порівнюються частоти названих рядів розподілу, виявляються
розбіжності між ними і визначається вірогідність цих розбіжностей.
Незалежною змінною виступають експериментальні зміни готовності майбутніх учителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу вищих навчальних закладів першого освітнього рівня за спеціальністю 014 «Середня освіта» предметна спеціалізація 014 «Середня
освіта (Географія)». Результативною ознакою є рівень професійної підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу.