dc.description.abstract | У статті висвітлено методи та розкрито понятійно-термінологічний апарат проблеми підго-
товки майбутніх учителів географії до професійної діяльності в умовах трансформації освіти.
З метою ефективного вирішення проблеми підготовки майбутніх учителів географії до про-
фесійної діяльності в умовах трансформації освіти нами виділено три групи методів дослідження:
1) теоретичні методи: аналіз, синтез, контент-аналіз, абстрагування, аналогій, ідеалізація, індук-
ція, дедукція, формалізація, класифікація, узагальнення, систематизація, конкретизація, порівняння,
моделювання й ін.; 2) емпіричні методи: анкетування, інтерв’ювання, експертні опитування, рей-
тинги, спостереження, тестування, бесіди, вивчення продуктів діяльності осіб, що навчаються,
педагогічний експеримент, моніторинг та ін.; 3) методи обробки даних: ранжування, шкалювання,
індексування, контент-аналіз, вимірювання і контролю й ін.
Понятійно-термінологічний апарат нашого дослідження містить такі поняття, як «підготовка»,
«професійна підготовка» і «професійна підготовка майбутнього вчителя». Так, підготовка, на нашу
думку, – це процес, у якому формуються та розвиваються знання, уміння, навички, мотиви, ціннісні
орієнтації й особистісні якості, що необхідні в подальшій діяльності майбутнього вчителя географії,
а її результатом є готовність особистості до цієї діяльності. Поняття «професійна підготовка»
розглядається нами як система професійного навчання майбутніх фахівців і відображає процес
здобуття ними професійних знань, умінь, навичок і настанов відповідно до подальшої професійної
діяльності. Така підготовка забезпечує формування світогляду, загальної культури, теоретичної,
практичної і психологічної готовності майбутнього фахівця. Професійна підготовка майбутнього
вчителя нами тлумачиться як цілеспрямований, планомірний і організований процес педагогічних
впливів на особистість студента, результатом якого є його готовність до майбутньої професійної
діяльності в умовах трансформації освіти. | uk_UA |