dc.description.abstract | У статті з’ясовано, що реформування сучасної системи загальної середньої освіти в Україні
акцентовано на формування та розвиток 11 ключових компетентностей здобувачів освіти яке реалізується через 10 наскрізних вмінь для визначених 9 освітніх галузей, що передбачає орієнтацію
освітнього процесу на використання особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів,
Визначено, що цільовими орієнтирами навчальних досягнень учнів 5-9 класів стали знання, уміння та
ставлення.
З огляду на те, що визначені у нормативних актах ключові компетентності є різнорівневими
педагогічними конструктами обґрунтовано авторську модель ключових компетентностей особистості «5+2», яка базується на ключовому концептуальному положенні компетентнісного підходу
про вищу цінність вмінь над знаннями. На цій основі нами виділено п’ять базисних ключових компетентностей особистості, що забезпечують базис для успішної життєдіяльності особистості
в українському суспільстві, й дві додаткові ключові компетентності, які дозволять особистості на
цьому базисі ефективно розвиватись.
Представлено авторське бачення структури категорій «компетенція»/«компетентність».
Детерміновано, що виокремлені структурні компоненти відповідають освітнім результатам здобувачів освіти, визначених Концепцією Нової української школи, а саме: знання, вміння та ставлення. | uk_UA |