ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ
View/ Open
Date
2020Author
Ажиппо, Олександр
Мосейчук, Юрій
Курнишев, Юрій
Боднар, Іванна
Metadata
Show full item recordAbstract
Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови залучення старшокласників до цінностей
фізичної культури, які включають особистісно орієнтоване фізичне виховання старшокласників із залученням їх до цінностей фізичної культури; забезпечення мотивації старшокласників до оволодіння цінностями фізичної культури, що ґрунтується на пізнавальній активності, діалогічності, практичній значущості навчального процесу з фізичного виховання для кожного суб’єкта діяльності; залучення старшокласників до прикладної фізичної підготовки; підвищення педагогічної майстерності викладачів фізичного виховання. Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що обґрунтовано теоретико-методичні підходи, принципи залучення старшокласників до цінностей фізичної культури в процесі
фізичного виховання у школі; визначено й охарактеризовано педагогічні умови підвищення ефективності занять з фізичного виховання щодо залучення старшокласників до цінностей фізичної культури. З’ясовано, що невід’ємною частиною культури людини є фізична культура, яка розвивається одночасно та поряд з матеріальною і духовною культурою суспільства та відповідає за фізичний розвиток, рівень здоров’я, фізичну підготовку особистості. Визначено концептуальні підходи до формування цінностей фізичної культури в учнівської молоді, які охоплюють формування гармонійно розвинутої та суспільно активної особистості з високим фізичним, психічним і духовним потенціалами; створення стабільного підтримуючого, стимулюючого, розвивального середовища навчання; входження у відкритий інформаційно-освітній простір з фізичної культури і спорту; виховання толерантності, доброзичливості в учнів як складової частини культури і поведінки у житті. Доведено, що цінності фізичної культури формувалися поколіннями людей і не втратили своєї актуальності нині. До таких цінностей належать збереження та зміцнення здоров’я засобами фізичного виховання: підвищення працездатності; здоровий спосіб життя; фізично-тілесна досконалість; спортивні досягнення; загартування організму; фізична активність; особиста гігієна