dc.description.abstract | Стаття присвячена одній із найактуальніших тем сьогодення – проблемі оцінювання ефективності організації фізичного
виховання в закладах освіти Румунії. Автором проаналізований процес формування
сучасної національної системи, починаючи з використання досвіду радянської
системи оцінювання (ГТО та БГТО) та
системи Німецької демократичної республіки, впровадження у 1973-1974 навч. році
Єдиної системи перевірки і оцінки (ЄСПО),
що функціонувала до 1986 р., її посилення
тестами задля виявлення спортивних
здібностей у школярів з метою досягнення високих спортивних результатів
у близькому та далекому майбутньому.
В статті виокремлені та проаналізовані
систему критеріїв за якими здійснюється
оцінювання учнів, методи, що відповідають передусім вище визначеним критеріям
і дозволяють відповідно оцінити та перевірити ефективність організації фізичного виховання і спортивної діяльності в
школі. Авторкою визначено, що загальна
оцінка виставляється на основі отриманих
результатів, враховуючи стан здоров’я,
фізичної підготовки, ставлення до процесу навчання і досягнутого прогресу,
зафіксованого в індивідуальній картці.
Наголошено, що дана система оцінювання
адресована лише класам, для яких предмет фізичне виховання і спорт включений
у загальний шкільний розклад. Згідно документу, незалежно від власника, концепції
управління – автономії, типу навчального
закладу, вчителі оперують адекватними
інструментами оцінювання. Система
включає: методологію застосування системи; якості і компетенції, які підлягають
оцінюванню; контрольні завдання як інструменти визначення; мінімальні показники
для переведення в наступний клас; опис
завдань. На думку розробників системи,
оцінювання фізичних якостей передбачає
оцінку набутих якісних і кількісних показників на початку і в кінці навчального року, як
наслідок впливу всіх форм, методів і засобів (специфічних і неспецифічних), що були
використані під час уроків. | uk_UA |