dc.description.abstract | Стаття присвячена специфіці використання інноваційної структури уроку фізичного виховання в школах сучасної Румунії –
ланкового формату. Автор проаналізувала
тривалість, навчально-виховні завдання,
систему дій і способи організації діяльності
конкретно для кожної з них. Доведено, що
організаційна ланка (Л 1) символізує собою
організований початок уроку та характеризується специфічним ритуалом, алгоритмом дій та певним рівнем урочистості.
Окреслено мету другої ланки – ритмічну
діяльність, особливості реалізації завдань
третьої – вибіркового впливу на опорноруховий апарат. Аналіз трьох перших
ланок представлено у таблиці. Наголошено
на академічній свободі вибору характеру
вправ, інтенсивності та якості виконання.
Авторка закцентувала, що четверта та
шоста ланка (розвиток фізичних якостей)
вводяться в урок за наявності відповідного
завдання. Ланка 5 (Л 5) реалізує основні мету
і завдання уроку – навчання, закріплення, удосконалення й перевірка знань, рухових умінь
і навичок. Основне завдання сьомої ланки –
відновлення організму після навантаження
реалізується через легкий, розслаблений
біг і ходьба, ігри низької інтенсивності, елементи танців, дихальні вправи, махи, стречінг, самомасаж, елементи йоги. Метою
«організованого кінця уроку» визначено виховання здатності до оцінювання та самооцінювання шляхом порівняння власних досягнень із офіційною оцінкою і результатами
друзів; аналіз власних дій та поведінки учнів,
рівень реалізації цілей уроку тощо. Цікавим
досвідом, що потребує вивчення називаємо
залучення самих учнів шкіл до оцінки власної
роботи або роботи своїх однолітків. Проте,
в дослідженні визнано факт наявності дискусії серед румунських фахівців про ефективність змін у організації уроків, їх вплив на
зміст фізичного виховання дітей та молоді | uk_UA |