Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorГауряк, Олена
dc.contributor.authorДоцюк, Лідія
dc.contributor.authorТурченяк, Станіслава
dc.date.accessioned2021-09-03T11:57:35Z
dc.date.available2021-09-03T11:57:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationГауряк О.Д., Доцюк Л.Г., Турченяк С.А. Теоретико-практичні ідеї 5 кафедральна та погляди г. ващенка на виховання волі і характеру засобами фізичного виховання : Інноваційна педагогіка: науковий журнал Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій. Причорноморськ. Видавничий дім «Гельветика». Випуск 22. Т.4. 2020. С. 16-21uk_UA
dc.identifier.issn2663-6085
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/610
dc.descriptionThe article analyzes the views and theoreticalpractical ideas of the outstanding Ukrainian teacher G. Vashchenko on the cultivation of will and character of physical education means. The main focus on such physical training as motor, gymnastics, play, sports, tourism and hygiene training – food, work and rest. The authors analyze G. Vashchenko’s views on the use of motor and gymnastics for the training of will and character, which are of two forms and strongly linked. Individual – which, according to Vaschenko, develops strength, agility, ability to wield himself, promotes the development of will and character and group, which, in addition to the development of strength and dexterity, fosters organization and discipline and can be used for the purpose of preparation for military service. G. Vashchenko considered play as one of the main forms of physical education. The outstanding educator believed that joint games bring up the child’s organization, discipline and ability to obey certain rules, which in the teacher’s opinion is a manifestation of will and character. The authors note that he considered sports as a significant factor in the cultivation of will and character. The teacher attributed to individual sports – wrestling, boxing, running, ingroup – football, volleyball. According to Vashchenko, sports promote the development of agility and endurance, inaddition, sports nurture persistence, organization, discipline, sociability and sense of responsibility, cultivate the will and character. One of the important areas of body education G. Vashchenko considered hygienic education and distinguished such components as regular diet and a rational mode of work and rest, which in addition to organization and discipline, cultivate the will and character. G. Vashchenko attached great importance to educating the will and character of the Ukrainian youth by organizing and conducting tours, emphasizing that the touring routine, above all, the educational life of the camp, is of paramount importance. The authors of the article also determine the directions of further scientific researches of G. Vashchenko’s heritage in the field of physical education.uk_UA
dc.description.abstractУ статті аналізуються погляди та теоретико-практичні ідеї видатного українського педагога Г. Ващенка щодо виховання волі і характеру засобами фізичного виховання. Основна увага зосереджується на таких засобах тіловиховання, як руханка, гімнастика, гра, заняття спортом, туризм, та засобах гігієнічного виховання – харчування, режим праці та відпочинку. Авторами аналізуються погляди Г. Ващенка щодо використання руханки та гімнастики для виховання волі і характеру, що мають дві форми та міцно пов’язані між собою: індивідуальну, яка, за Ващенком, розвиває силу, спритність, здатність володіти собою, сприяє розвитку волі і характеру, та групову, що, окрім розвитку сили і спритності, виховує організованість і дисциплінованість та може використовуватись з метою підготовки до військової служби. Однією з головних форм тіловиховання Г. Ващенко вважав гру. Видатний педагог вважав, що спільні ігри виховують у дитини організованість, дисциплінованість та здатність підкорюватися певним правилам, що це, на думку педагога, – прояв волі й характеру. Авторами зазначається, що вагомими чинниками виховання волі і характеру Г. Ващенко вважав заняття спортом. До індивідуальних видів спорту педагог відносив боротьбу, бокс, змагання з бігу, до групових – футбол, волейбол. За Ващенком, заняття спортом сприяють розвитку спритності і витривалості, окрім того, спорт виховує наполегливість, організованість, дисциплінованість, товариськість та почуття відповідальності, виховує волю і характер. Однією з важливих ділянок тіловиховання Г. Ващенко вважав гігієнічне виховання і виділяв такі складники, як регулярність харчування та раціональний режим праці і відпочинку, що, окрім організованості та дисциплінованості, виховують волю і характер. Великого значення для виховання волі і характеру української молоді Г. Ващенко надавав організації та проведенню турпоходів, наголошуючи на тому, що у турпоході перш за все виховне значення має сам розпорядок життя у таборі. Автори статті визначають і напрями подальших наукових досліджень спадщини Г. Ващенка у галузі фізичного вихованняuk_UA
dc.description.sponsorshipФізичної культури та основ здоров'яuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk_UA
dc.subjectтіловиховання, засоби фізичного виховання, воля, характер, гігієнічне вихованняuk_UA
dc.subjectbody education, means of physical education, will, character, hygienic educationuk_UA
dc.titleТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ ІДЕЇ ТА ПОГЛЯДИ Г. ВАЩЕНКА НА ВИХОВАННЯ ВОЛІ І ХАРАКТЕРУ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯuk_UA
dc.title.alternativeTHEORETICAL-PRACTICAL IDEAS AND ATTITUDES OF G. VASHCHENKO ON EDUCATION WILL AND CHARACTER OF PHYSICAL EDUCATION MEANSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу