РОЗВИТОК УСНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗЗСО З НАВЧАННЯМ МОВАМИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
Короткий опис(реферат)
Для успішної реалізації кожної особистості в сучасній Україні надзвичайно важливим є володіння українською мовою, яка дає їй можливість ефективно взаємодіяти у виконанні завдань соціального, виробничого й економічного характеру, сприяє розвитку особистісних якостей і творчих здібностей, дозволяє бути конкурентоздатною на ринку праці, задовольняти свої запити, інтереси, потреби.
У зв’язку з цим посиленої уваги потребує вивчення української мови в закладах освіти з навчанням мовами національних меншин, на чому акцентують увагу положення Закону України «Про освіту», Концепція «Нова українська школа», Державний стандарт початкової освіти, типові програми з української мови для початкової школи, інші нормативно-правові документи. Адже найбільш сприятливим періодом у цьому процесі є молодший шкільний вік, коли закладаються основи навчальної діяльності, мотивації та самовираження, розвивається мовлення, забезпечується лінгвістична підготовка зростаючої особистості. Навчити дитину спілкуватися в діалогічній, монологічній, усній та писемній формах, комунікувати і взаємодіяти в умовах життєдіяльності, а, отже, розвивати різні види мовленнєвої діяльності: аудіювання, слухання-говоріння, читання і письмо – головне завдання уроків української мови в сучасній початковій школі.
Водночас, слід мати на увазі, що володіння учнями закладів освіти із навчанням мовами національних меншин українською мовою на високому рівні є надзвичайно важливим, адже державна мова виступає дієвим засобом соціалізації, виявлення активної громадянської позиції, самоосвіти, отримання додаткових освітніх послуг, здобуття вищої освіти, отримання спеціальності, самореалізації тощо.