dc.description.abstract | Реформування сучасної освіти, утвердження ідеалу соціокультурного розмаїття, ідей соціокультурних відмінностей кожної людини, потребує розкриття загальних компетенцій, до складу яких входять і соціокультурні компетентності. Сьогодні наша держава потребує сучасних вчителів початкової школи, які готові транслювати соціальні смисли та цінності культури підростаючому поколінню. Саме вчитель передає учням духовну спадщину, формує у них уявлення про різноманітні духовні надбання народів та культур. У цьому контексті нагальним питанням постає проблема формування соціокультурної компетентності у підготовці майбутніх учителів початкової школи.
Сучасні нормативно-правові документи відображають нові орієнтири у сфері підготовки майбутніх учителів початкової школи у закладах вищої освіти. Так, концептуальні положення формування соціальної компетентності прописані у таких нормативно-правових документах: Закон України «Про освіту» (2017р.), постановах Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи» (2018), Державний стандарт початкової освіти (2018), Національна доктрина розвитку освіти в Україні (2002), «Професійний стандару «Вчитель початкових класів загальної середньої освіти»» (2018 р.).
Формування соціокультурної компетентності є особливо актуальним для майбутніх учителів початкової школи, професійна діяльність яких відзначається гуманістичною спрямованістю та загальнолюдськими принципами. Це, в свою чергу, висуває нові соціальні вимоги до майбутнього вчителя на етапі професійної підготовки у закладі вищої освіти. | uk_UA |