dc.description.abstract | Сучасний розвиток педагогічної науки в Україні передбачає обґрунтування нових методологічних засад виховання. Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», державними програмами визначено, що центром виховного впливу має стати дитина, а метою - формування соціально активної, творчої, особистості. При цьому особливої ваги набуває єдність виховних впливів впродовж усього періоду виховання особистості, починаючи з молодшого шкільного віку.
Ефективність розвитку естетичної культури в умовах літнього оздоровчого табору залежить не лише від програм навчання і виховання, а й від особистості педагога, його взаємин з дітьми. Безперечно, кожен талановитий, висококваліфікований, вдумливий педагог поєднує у своїй практиці загальнотеоретичні досягнення педагогіки, власний досвід, особистісні переваги та особливості дітей, з якими він працює. Тому навіть найдосконаліша теорія не може дати вичерпної відповіді, яким бути педагогу, однак вона є основою, на яку необхідно опиратися навіть найобдарованішому педагогу.
Необхідні передумови формування позитивної естетичної культури в дітей молодшого шкільного віку, доступне розуміння різнобічних цінностей особистості. Вони можуть виразити свої емоції від спілкування з мистецтвом у творчій діяльності, знають правила поведінки в соціумі, прагнуть оцінити свої вчинки та вчинки інших.
В умовах літнього оздоровчого табору, переважно, використовується засоби естетичного та розумового розвитку дітей; серед методів естетичного виховання переважають вербальні й такі, що забезпечують безпосередню взаємодію з мистецтвом. Виховання у дітей позитивного ставлення до культури. Нові світоглядні орієнтири та завдання, які стоять нині перед культурою, актуалізують проблему розвитку естетичної культури дітей молодшого шкільного віку в літньому оздоровчому таборі. | uk_UA |