Маркетинговий аналіз ринку банківських послуг в Україні : цілі, завдання та проблеми.
Переглянути
Дата
2022-08Автор
Бабух, Ілона
Гавриш, Ірина
Ібрагімов, Еміль
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
У статті визначаються ключові характеристики та основні завдання і проблеми маркетингового аналізу ринку банківських послуг в Україні. Вплив банківської системи на економіку залежить від якості розвитку самої банківської системи, від застосування нею новітніх фінансових технологій на базі діджиталізації. Новітні тенденції на ринку банківських послуг якраз і підкреслюють той факт, що в управлінні банком і в теоретичній, і в практичній площині має домінувати маркетинговий підхід. Маркетинговий аналіз ринку банківських послуг свою специфіку визначає специфічними особливостями банківських продуктів і послуг та тою роллю, яку він відіграє як в комплексі маркетингу банку, так і в цілому в системі його управління задля забезпечення прибутковості, ліквідності та реалізації соціальної функції в суспільстві
Маркетинговий аналіз в банку спрямований на пошук можливостей банку зайняти конкурентні позиції на конкретному ринку або його сегменті через пристосування своїх продуктів до попиту і вимог клієнтів, при цьому сегментування дає можливість чітко визначити цільовий ринок та його потреби, окреслювати переваги і недоліки банку в конкурентній боротьбі, створює необхідну базу для розробки довгострокової стратегії банку. Типова загальна схема маркетингового аналізу в банку вирішує коло стандартних завдань, забезпечуючи реалізацію основної мети маркетингового аналізу ринку банківськихпослуг – виявляти зміни на ньому, прогнозувати їх та оперативно на них реагувати. Тому схему маркетингового аналізу використовують і при аналізі основних груп банківських послуг, класифікацію яких найчастіше проводять за їх економічною природою та призначенням.
Системний маркетинговий аналіз націлений на виявлення пріоритетної проблеми, яка стоїть перед банком і правильне формулювання тих завдань, рішення яких допоможе банку вирішити цю проблему. В рамках маркетингового аналізу виокремлюють окремі види маркетингових досліджень, а також найважливіші складові елементи. Важливим ынструментом маркетингового аналізу виступає прогнозування, впершучергупрогнозвпливунапопитнабанківськіпослугивнутрішніхізовнішніхчинників. Діджиталізація, постковідні реалії та російсько-українська війна значно змінили умови на ринку банківських послуг, ускладнили їх та водночас в потенції будуть сприяти кардинальним змінам в банківництві.