dc.description.abstract | Міжособистісне спілкування підлітка реалізується
як у спілкуванні з дорослими, так і у спілкуванні з однолітками. Їх роль у
формуванні особистості підлітка є якісно різною. Якщо у спілкуванні з
дорослими підліток засвоює суспільно значущі критерії оцінок, цілі та
мотиви поведінки, способи аналізу навколишньої дійсності й способи дій, то
спілкування з однолітками є своєрідним випробуванням себе у особистісній
сфері, що породжує специфічну моральну проблематику. Група однолітків, з
якими спілкується дитина впливає на розвиток її особистості. Саме в умовах
спілкування з однолітками дитина-підліток постійно зіштовхується з
необхідністю застосовувати на практиці засвоювані норми поводження.
Взаємодія людини й групи має велике значення в будь-який віковий
період, але особливе значення воно здобуває в підлітковому віці, коли
відбувається становлення особистості й батьківський авторитет заміщається
авторитетом групи.
Важливим аспектом у розвитку міжособистісного спілкування відіграє
і розвиток самооцінки підлітка. Вона дозволяє з позицій власного розуміння
смислу критичне оцінити свої дії, вчинки, ставлення, емоційний стан, а також
може викликати сумніви і незадоволення собою, потребами. | uk_UA |