dc.contributor.author | Беспалова, Оксана | |
dc.contributor.author | Курнишев, Юрій | |
dc.contributor.author | Sitovskyi, Andrii | |
dc.contributor.author | Савчук, І. | |
dc.contributor.author | Косинський, Е. | |
dc.contributor.author | Savchuk | |
dc.date.accessioned | 2021-09-07T10:26:01Z | |
dc.date.available | 2021-09-07T10:26:01Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Беспалова О., Курнишев Ю., Сітовський А., Савчук І., Косинський Е. Деонтологічна етика у системі професійної підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії. Фізична реабілітація, фізична терапія, ерготерапія. Україна. Здоров’я нації № 3 (60), 2020 р. Науково- практичний журнал. С.101-109 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2077-6594 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/688 | |
dc.description.abstract | Мета – розкрити зміст та сутність деонтологічної етики у системі професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії як одного із способів підвищення результативності педагогічного процесу.
Матеріали та методи. Об’єктами дослідження стали майбутні фахівці з фізичної терапії, ерготерапії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. З метою вирішення поставлених завдань застосовувались наступні методи дослідження: теоретичні: аналіз та систематизація загально-педагогічної, психологічної та фахової науково-методичної літератури, а також нормативно-правових документів, які регламентують професійну підготовку та фахову діяльність фахівців з фізичної терапії, ерготерапії; термінологічний аналіз для визначення сутності ключових понять дослідницької роботи.
– розкрити зміст та сутність деонтологічної етики у системі професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії як одного із способів підвищення результативності педагогічного процесу.
Матеріали та методи. Об’єктами дослідження стали майбутні фахівці з фізичної терапії, ерготерапії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. З метою вирішення поставлених завдань застосовувались наступні методи дослідження: теоретичні: аналіз та систематизація загально-педагогічної, психологічної та фахової науково-методичної літератури, а також нормативно-правових документів, які регламентують професійну підготовку та фахову діяльність фахівців з фізичної терапії, ерготерапії; термінологічний аналіз для визначення сутності ключових понять дослідницької роботи.
Результати. Професія фізичного терапевта, ерготерапевта як спеціаліста галузі «охорона здоров’я» побудована на професійній взаємодії між членами мультідисциплінарної команди, пацієнтами / клієнтами та членами їх сімей, або опікунами, яка включає дотримання відповідних правил спілкування. Це вимагає обґрунтування системи наукових знань про обов’язок і норми належної професійної поведінки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії, розробку етичного кодексу відповідно до їх кваліфікаційної характеристики. У нашому поняття «професійну підготовку» ми розглядаємо «як безперервний динамічний процес, орієнтований на оволодіння майбутніми фахівцями з фізичної терапії, ерготерапії відповідними професійно-орієнтованими знаннями, фаховими уміннями і навичками у сфері реабілітаційної діяльності, формування професійно значущих якостей особистості, ціннісних орієнтацій, які обумовлюють готовність до результативного здійснення професійної діяльності». Деонтологічна етика фізичного терапевта, ерготерапевта – це система знань про професійні морально-етичні принципи та норми поведінки майбутнього фахівця по відношенню до об’єктів виробничої та суспільної діяльності, її форми, а також обов’язки, які сприяють формуванню готовності до кваліфікованого виконання професійних функцій. Вона розкривається через питання: взаємозв’язку і спілкування між пацієнтом та фахівцем з фізичної терапії, ерготерапії; взаємин між фізичним терапевтом, ерготерапевтом та членами сімей пацієнта/клієнта або його опікунів; професійного спілкування між всіма учасниками мультідисциплінарної команди, до складу якої входять фахівці з фізичної терапії та ерготерапії; дотримання правил конфіденційності та медичної таємниці; питання щодо заходів відповідальності за життя і здоров’я пацієнтів, та інформованої згоди, кожне з яких обумовлена специфікою професійної діяльності означених фахівців. Виконання норм та правил деонтологічної етики фізичними терапевтами, ерготерапевтами передбачає дотримання нормативної поведінки у спілкуванні з усіма об’єктами своєї професійної діяльності, сформованість внутрішньої потреби відповідально відноситися до своїх професійних обов’язків, умінь будувати професійні відносини в системі «людина – людина». | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Фізичної культури та основ здоров'я | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Фізична реабілітація, фізична терапія, ерготерапія. Україна. Здоров’я нації. Науково-практичний журнал | uk_UA |
dc.subject | професійна підготовка, деонтологія, медична етика, мораль, деонтологічні цінності, деонтологічна етика | uk_UA |
dc.title | Деонтологічна етика у системі професійної підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії | uk_UA |
dc.title.alternative | Deontological ethics in the system of professional training of specialists in physical therapy, occupational therapy | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |