dc.description.abstract | У статті з’ясовано, що «ризик» це потенційно можлива обставина відхилення від очікуваних
результатів, що може мати як позитивні, так і негативні наслідки, а «виклик» – зовнішньо зумовлена обставина необхідності виконання певної дії.
Визначено, що поняття «ризик» та «виклик» співвідносяться як множина потенційно можливих
обставин реалізації реформи НУШ та множини обставин, що дійсно виникли у ході імплементації означеної реформи у певний період часу. Тобто виклики є тими ризиками, які проявилися у ході
імплементації реформи «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти, але їх подолання є
обов’язковим для успішної реалізації зазначеної реформи.
За результатами проведеного аналізу виокремлено чотирнадцять основних потенційних ризиків
реалізації реформи НУШ у базовій школі, які можуть бути об’єднані у три групи, що пов’язані з: 1)
вчителями та їх підготовкою до імплементації реформи; 2) хибними уявленнями всіх учасників освітнього процесу про педагогіку партнерства та реформу НУШ; 3) взаємодією вчителів з батьками
учнів.
За результатами опитування, проведеного серед вчителів-практиків та магістрантів, визначено, що основними викликами які виникли перед вчителями під час проведення реформи НУШ стали:
1) недостатнє розуміння концептуальних положень реформи НУШ у базовій школі та педагогіки
партнерства; 2) недостатня підготовка вчителів-предметників до впровадження реформи; 3) недостатність або низька якість навчально-методичного забезпечення та обладнання освітнього середовища. Виникнення перших двох викликів зумовлено насамперед тим, що підготовка вчителів-практиків переважно відбувалася у дистанційному режимі без відриву від освітнього процесу. А поява
третього виклику пов’язана із коротким періодом часу, який виділявся на розробку навчально-методичного забезпечення та обладнання освітнього середовища.
Для усунення визначених викликів вироблено рекомендації для закладів післядипломної педагогічної
освіти, загальної середньої освіти та для педагогів. | uk_UA |