Показати скорочений опис матеріалу
Особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні
dc.contributor.author | Чубрей, Олександра Степанівна | |
dc.contributor.author | Мельник, Надія Вікторівна | |
dc.contributor.author | Мельник, Андрій Васильович | |
dc.contributor.author | Підгірна, Валентина Никифорівна | |
dc.date.accessioned | 2023-11-16T20:54:22Z | |
dc.date.available | 2023-11-16T20:54:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Чубрей О.С., Підгірна В.Н., Мельник Н.В., Мельник А.В. Особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні. Наука і техніка сьогодні. Серія Педагогіка. К. : Видавнича група «Наукові перспективи». №10(24). 2023. С. 340-349 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2786-6025 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7737 | |
dc.description.abstract | У статті охарактеризовано особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні. Зазначено, що медіа потужно та суперечливо впливають на освіту молодого покоління, перетворюючись на провідний чинник його стихійного навчання, соціалізації, стають засобом дистанційної та джерелом неформальної освіти. В ході дослідження виявлено, що сучасні медіа виконують не лише інформаційну функцію, а також і виховну, здійснюючи вплив на формування світосприйняття підростаючого покоління, і саме тому медіаосвіта є важливою для педагогічної спільноти. Визначено, що медіаграмотний освітянин – це педагог, який виділяється здатністю до розуміння, створення та сприйняття медіаінформації, здійснює оцінки функціонування медіа в сучасному світі та використовує засоби масової інформації з освітньою метою. Ключовим завданням медіаграмотного освітянина – навчити учнів критично мислити в процесі сприйняття медіапродукції. В публікації охорактеризовано педагогічні аспекти формування медійної та інформаційної грамотності, розкрито головні завдання медіаосвіти для педагогічної спільноти, охарактеризовано Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні, що має стати фундаментом гуманітарної безпеки держави, протидії зовнішній інформаційній агресії, розвитку й консолідації громадянського суспільства. В ході дослідження визначено головні завдання медіаосвіти, а саме: сприяння формуванню медіаінформаційної грамотності як комплексу вмінь, знань, розуміння та відносин, що дають можливість ефективно й безпечно користуватися медіа інформацією; набуття медіаімунітету особистості, що робить її здатною протистояти агресивному медіасередовищу й деструктивним медіа-інформаційним впливам; формування здатності до медіатворчості для компетентного та здорового самовираження особистості; сприйняття спеціалізованих аспектів медіакультури (аудіальної та музичної медіакультури, візуальної медіакультури тощо). | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Кафедра економічної географії та екологічного менеджменту | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Видавнича група «Наукові перспективи» | uk_UA |
dc.subject | медіаосвіта | uk_UA |
dc.subject | медіаграмотність | uk_UA |
dc.subject | педагогічна спільнота | uk_UA |
dc.subject | здобувачі освіти | uk_UA |
dc.subject | Концепція впровадження медіаосвіти | uk_UA |
dc.title | Особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні | uk_UA |
dc.title.alternative | Peculiarities of the implementation of media education as an important component of the modernization of the educational sector in Ukraine | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету