dc.contributor.author | Лучко, Володимир | |
dc.contributor.author | Перун, Галина Михайлівна | |
dc.contributor.author | Byrka, Marian | |
dc.date.accessioned | 2023-11-23T14:34:30Z | |
dc.date.available | 2023-11-23T14:34:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | 145. Бирка М. Ф., Лучко В. М., Перун Г. М. Реформа «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти: основні ризики та виклики для вчителів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. Вип. 85. С. 50-57. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.85.8 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8097 | |
dc.description.abstract | У статті з’ясовано, що «ризик» це потенційно можлива обставина відхилення від очікуваних результатів, що може мати як позитивні, так і негативні наслідки, а «виклик» – зовнішньо зумовлена обставина необхідності виконання певної дії.
Визначено, що поняття «ризик» та «виклик» співвідносяться як множина потенційно можливих обставин реалізації реформи НУШ та множини обставин, що дійсно виникли у ході імплементації означеної реформи у певний період часу. Тобто виклики є тими ризиками, які проявилися у ході імплементації реформи «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти, але їх подолання є обов’язковим для успішної реалізації зазначеної реформи.
За результатами проведеного аналізу виокремлено чотирнадцять основних потенційних ризиків реалізації реформи НУШ у базовій школі, які можуть бути об’єднані у три групи, що пов’язані з: 1) вчителями та їх підготовкою до імплементації реформи; 2) хибними уявленнями всіх учасників освітнього процесу про педагогіку партнерства та реформу НУШ; 3) взаємодією вчителів з батьками учнів.
За результатами опитування, проведеного серед вчителів-практиків та магістрантів, визначено, що основними викликами які виникли перед вчителями під час проведення реформи НУШ стали: 1) недостатнє розуміння концептуальних положень реформи НУШ у базовій школі та педагогіки партнерства; 2) недостатня підготовка вчителів-предметників до впровадження реформи; 3) недостатність або низька якість навчально-методичного забезпечення та обладнання освітнього середовища. Виникнення перших двох викликів зумовлено насамперед тим, що підготовка вчителів-практиків переважно відбувалася у дистанційному режимі без відриву від освітнього процесу. А поява третього виклику пов’язана із коротким періодом часу, який виділявся на розробку навчально-методичного забезпечення та обладнання освітнього середовища.
Для усунення визначених викликів вироблено рекомендації для закладів післядипломної педагогічної освіти, загальної середньої освіти та для педагогів. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах | uk_UA |
dc.subject | реформа НУШ, базова середня освіта, ризик, виклик, рекомендації | uk_UA |
dc.title | Реформа «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти: основні ризики та виклики для вчителів | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |