dc.description.abstract | Кваліфікаційна робота присвячена вивченню емоційного інтелекту
активних користувачів соціальних мереж. У першому розділі роботи
проводиться аналіз поняття емоційного інтелекту в психологічній літературі,
розглядаються теоретичні підходи до вивчення цього явища, а також
компоненти та чинники розвитку емоційного інтелекту.
Другий розділ містить опис організації та методик, аналіз та інтерпретацію
результатів емпіричного дослідження емоційного інтелекту активних
користувачів соцмереж. Виявлено різницю в розвитку внутрішньоособистісного
та міжособистісного компонентів емоційного інтелекту. Також надано
рекомендації щодо розвитку емоційного інтелекту активним користувачам
соцмереж.
Кваліфікаційна робота містить висновки, які узагальнюють отримані
результати, а також список використаних джерел та додатки. Робота допоможе
зрозуміти і вивчити проблему розвитку емоційного інтелекту в активних
користувачів соцмереж.
This research is dedicated to the study of emotional intelligence among active
users of social networks. The first section of the study involves an analysis of the
concept of emotional intelligence in psychological literature, exploring theoretical
approaches to the study of this phenomenon, as well as the components and factors
contributing to the development of emotional intelligence.
The second chapter includes a description of the organization and methods,
analysis, and interpretation of the results of an empirical study on the emotional
intelligence of active users of social networks. Differences in the development of intra personal and inter-personal components of emotional intelligence have been identified.
Recommendations for the development of emotional intelligence among active users
of social networks are also provided.
The research contains conclusions that summarize the obtained results, as well
as a list of used sources and appendices. The work will help understand and explore
the problem of the development of emotional intelligence in active users of social
networks. | uk_UA |