dc.description.abstract | Підлітковий вік – період значних змін в житті людини. Це вік стрімких
психологічних , фізичних , соціологічних змін , які відбуваються з дитиною,
і це саме той період життя, коли вона потребує як мудрої виваженої
підтримки батьків, так і свободи в прийнятті рішень та виявленні своїх
поглядів і переконань. Початок підліткового віку є індивідуальною
особливістю, яка детермінована фізіологією і генетикою окремої людини.
Також цей вік характеризується низкою деструктивних явищ, таких як:
самотність агресивність, егоїзм, порушення поведінки тощо. Кількість
випадків порушень поведінки, що відхиляються від норми, як правило,
збільшується в кризові періоди стану суспільства. У процесі соціалізації
людина засвоює низку норм і правил, але, якщо цей процес порушується,
може статись своєрідний збій, і тоді будуть засвоєні спотворені стандарти
взаємодії з суспільством. Нині актуальною є проблема різноманітних проявів
девіантної поведінки, яка негативно впливає не лише на соціальне життя
особистості, її адаптацію в суспільстві, а й на психічне та фізичне здоров’я.
У дипломній роботі проаналізовано теоретичні основи вивчення та
класифікації девіантної поведінки особистості, значення та розуміння.
Гендерні особливості поведінкових девіацій, концепції статі, гендеру та
андрогінності.
Проведене емпіричне дослідження спрямоване на вивчення особливостей
прояву тенденцій до девіантної поведінки у представників чоловічої та
жіночої статі. Доведено, що девіантна поведінка має своє гендерне
забарвлення. Проведене дослідження показало, що особи підліткового віку
жіночої статі скоріше можуть відійти від своєї соціальної ролі, де
проявляються фемінні риси до сторони маскулінних. А от чоловіча стать
помітну тенденцію надала соціально-бажану відповіді на запитання, хоча
певна частка досліджуваних, схильні протистояти власним цінностям , що
можна пояснити, як ймовірні зміни власного психічного стану.
Adolescence is a period of significant changes in a person's life. This is the age of
rapid psychological, physical, sociological changes that occur with a child, and this
is exactly the period of life when he needs both wise and balanced support from
his parents, as well as freedom in making decisions and expressing his views and
beliefs. The beginning of adolescence is an individual feature that is determined
by the physiology and genetics of an individual. Also, this age is characterized by a
number of destructive phenomena, such as: loneliness , aggressiveness,
selfishness, behavioral disorders, etc. The number of cases of violations of
behavior deviating from the norm, as a rule, increases in crisis periods of the state
of society. In the process of socialization, a person learns a number of norms and
rules, but if this process is violated, a kind of failure can occur, and then distorted
standards of interaction with society will be learned. Currently, the problem of
various manifestations of deviant behavior is relevant, which negatively affects
not only the social life of an individual, his adaptation in society, but also mental
and physical health.
The thesis analyzed the theoretical foundations of the study and classification of
deviant personality behavior, its meaning and understanding. Gender features of
behavioral deviations, concepts of sex, gender and androgyny.
The conducted empirical research is aimed at studying the peculiarities of the
manifestation of tendencies towards deviant behavior in representatives of the
male and female gender. It has been proven that deviant behavior has its own
gender color. The conducted study showed that adolescent females are more
likely to move away from their social role, where feminine traits are manifested,
to the side of masculine ones. But the male gender gave a noticeable tendency to
give socially desirable answers to the questions, although a certain proportion of
the respondents tend to oppose their own values, which can be explained as
probable changes in their own mental state | uk_UA |