Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorКрук, Анастасія Іванівна
dc.date.accessioned2024-02-12T19:33:27Z
dc.date.available2024-02-12T19:33:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9074
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі здійснені теоретичні узагальнення щодо розглянутої теми та запропоновані нові підходи до вирішення проблеми формування особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку в умовах сучасного закладу дошкільної освіти. Зокрема, на основі узагальнення теоретико-емпіричних результатів дослідження можна сформулювати наступні висновки. Зокрема, охарактеризовано теоретико- методичні засади формування особистісної ідентичності дітей 5-7 років та детально розглянуто сутність поняття «особистісна ідентичність дітей старшого дошкільного віку», яке трактується як внутрішня динамічна структура, яка поглиблює та розширює визначення про себе, уявлення про власне «Я» та оточуючого середовища. Визначено та описано компоненти особистісної ідентичності, до яких належать: самооцінка, соціальна ідентичність, самоідентифікація та гендерна ідентичність. Встановлено, що основними чинниками, які впливають на розвиток особистісної унікальності дитини є рівень її мислення та особливості процесу соціальної ідентичності. Виявлено та теоретично обґрунтовано психолого-педагогічні умови формування особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку в сучасному закладі дошкільної освіти, а саме: забезпечення суб’єкт-суб’єктної взаємодії між учасниками педагогічного процесу (дитина-дитина, дитина-дорослий, дитина-група дітей; 3 створення емоційно-збагаченого середовища, спрямованого на виховання у дітей старшого дошкільного віку особистісної ідентичності; підвищення рівня професійної компетенції вихователів закладів дошкільної освіти щодо особистісної ідентичності. Виокремлено критерії та рівні розвитку особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку, а саме: когнітивний, емоційно- ціннісний, поведінковий. Для досягнення мети і вирішення визначених завдань було проведено емпіричне дослідження за двома напрямками: з дошкільниками і з дорослими (батьками та вихователями). В межах емпіричного дослідження було отримано дані, які інтегрують позиції батьків, вихователів і результати безпосереднього дослідження самих дітей. Виявлено переважно середній та недостатній рівні сформованості особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку. Розроблено і теоретично обґрунтовано комплексну методичну програму формування особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку в умовах сучасного закладу дошкільної освіти, зміст і завдання якої органічно інтегруються у цілісний освітній процес сучасного закладу дошкільної освіти. Встановлено, що проблема виховання особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку є багатогранною і складною. Тому проведене теоретико-емпіричне дослідження і відповідна робота не забезпечують вичерпних висновків та підсумків стосовно запропонованої теми. Перспективами подальших досліджень можуть виступати питання наступності дошкільної і початкової ланок освіти щодо формування особистісної ідентичності молодших школярів.uk_UA
dc.description.sponsorshipПедагогіки і психології дошкільної та спеціальної освітиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectособистісна ідентичність дитини, соціальна ідентичність дитини, самооцінка, психолого-педагогічні умови формування особистісної ідентичності дитини, дитина старшого дошкільного віку.uk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічні особливості формування особистісної ідентичності дітей старшого дошкільного віку в сучасному закладі дошкільної освітиuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу