Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorМельник, Катерина Василівна
dc.date.accessioned2024-02-12T19:43:56Z
dc.date.available2024-02-12T19:43:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9079
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі здійснені теоретичні узагальнення щодо розглянутої теми та запропоновані нові підходи до вирішення проблеми морального виховання дітей середнього дошкільного віку засобами українського фольклору. Зокрема, висвітлена проблема морального виховання дітей середнього дошкільного віку, проведене теоретичне узагальнення вирішення проблеми морального розвитку дітей дошкільного віку засобами українського фольклору, визначені педагогічні умови щодо здійснення виховного процесу та експериментальна перевірка ефективності їх впровадження, за результатами якого було підтверджено доцільність подальшої реалізації в умовах сучасного закладу дошкільної освіти. Зокрема, узагальнення отриманих результатів дозволяють сформулювати наступні висновки, які засвідчують досягнення мети і розв’язання дослідницьких завдань. Здійснено аналіз теоретичних основ морального виховання дітей середнього дошкільного віку засобами українського фольклору. Визначено, що моральне виховання – це освітня діяльність, спрямована на формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і поведінкових звичок, заснованих на ідеалах, нормах, принципах і участі в практичній діяльності моралі. Узагальнено, що під моральним вихованням дітей середнього дошкільного віку розуміється цілеспрямоване формування здатності усвідомлено здійснювати моральні вчинки на засадах загальноприйнятих моральних якостей, норм і правил, правильно оцінювати свої вчинки і дії однолітків, розуміти і правильно використовувати слова, що представляють моральні та етичні категорії. Виявлено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови морального виховання засобами українського фольклору. А саме, використання фольклорних жанрів в освітньому процесі закладу дошкільної освіти вихователями як під час роботи з художньою літературою, так і на заняттях; використання фольклору в режимних 4 моментах, в процесах життєдіяльності та шляхом проведення різних типів занять; співпраця закладу дошкільної освіти та сім’ї. Здійснено критеріально- рівневе оцінювання моральної вихованості дітей середнього дошкільного віку. Критеріями морального виховання дітей середнього дошкільного віку є: 1) когнітивний з показниками: моральна категорія (дружба, доброта, повага, співчуття); моральні якості (ввічливість, гостинність, скромність, чесність, правдивість), загальноприняті норми (турбота та повага до інших, взаємодопомога); морально-орієнтована поінформованість дітей про фольклорні твори; розуміння моралі фольклору; 2) почуттєво-ціннісний з показниками: здатність співпереживати казковому герою, здатність піклуватися про менших та поважати старших; 3) оцінно-рефлексивний з показниками: моральна поведінка та самооцінка власної поведінки; оцінка моральної поведінки та поведінки народних героїв та ровесників. Експериментально перевірено ефективність впровадження педагогічних умов морального виховання засобами українського фольклору.uk_UA
dc.description.sponsorshipПедагогіки і психології дошкільної та спеціальної освітиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectукраїнський фольклор, моральне виховання дітей середнього дошкільного віку, моральні уявлення, педагогічні умови морального виховання дитини, моральні почуття, моральна поведінка.uk_UA
dc.titleПедагогічні умови морального виховання дітей середнього дошкільного віку засобами українського фольклоруuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу