Show simple item record

dc.contributor.authorВольнова, Ірина Дмитрівна
dc.date.accessioned2024-02-12T20:01:46Z
dc.date.available2024-02-12T20:01:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9084
dc.description.abstractНайбільш важливе та складне завдання, що ставить суспільство сьогодні перед освітою, зокрема й перед дошкільною, це формування особистості дитини, яке відбувається у дошкільному віці шляхом формування уявлення про себе, однолітків, оточуючий світ та засвоєння загальнолюдських цінностей. Суттєвого значення набуває і вивчення морального досвіду людства та його використання у власній поведінці, що, в першу чергу, проявляється у сім'ї. Фундамент моральної культури, який сформувався у дитинстві, окреслює рівень життя дитини й надалі. Вирішення цього завдання неможливе без сформованості моральної культури особистості, починаючи з дошкільного віку. Цей період сприятливий для формування в дітей здатності до взаємодії з іншими, засвоєння моральних норм, моделей поведінки та відповідальності за свої вчинки. Синтез цих новоутворень характеризує рівень моральної культури дитини, її особистісну зрілість. Природне довкілля має значний потенціал у формуванні моральних якостей дітей дошкільного віку. Зокрема, спостереження навколишнього середовища, екскурсії сприяють гармонійному розвиткові особистості дошкільника. У системі «суспільство - природа», що на даний час перебуває на стадії глобальної екологічної кризи, культура поведінки, праці, та й взагалі, життєдіяльність особистості потребує істотних змін. Позбутися цієї тенденції можна за умови, якщо вже з дошкільного віку формувати у дітей поняття про дружбу, добро, чуйність, відповідальність. Вихователі на заняттях використовують різні форми, методи та засоби навчання та виховання, але, досвід потребує узагальнення. Для реалізації необхідно здійснити обґрунтування та апробацію певних організаційно-педагогічних умов, що потребує наукових досліджень. Основні вимоги до морального культури дітей знайшли своє відображення у таких державних документах, як Закон України "Про освіту", Закон України "Про дошкільну освіту", Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні (новій редакції 2021 р.). У Програмі розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» наголошується на важливості та необхідності формування моральної культури у дітей старшого дошкільного віку, на розвитку моральних почуттів і знань, які передують формуванню почуття обов‘язку. У дітей виникають «внутрішні моральні інстанції» - прагнення поводитися згідно з моральними нормами не тому, що цього вимагають дорослі, а тому, що приємно для себе і для інших»uk_UA
dc.description.sponsorshipПедагогіки і психології дошкільної та спеціальної освітиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectморальна культура, природнє довкілля.uk_UA
dc.titleФормування моральної культури в дітей старшого дошкільного віку на заняттях ознайомлення з природним довкіллямuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record