dc.description.abstract | В статті проаналізовано теоретичні, методичні та прикладні аспекти використання геоінформаційних систем з ме-тою вивчення та аналізу оптимального розташування закладів загальної середньої освіти Чернівецької міської територіальної громади, визначення пішохідної доступності учнів до них; а також можливості їх застосування для проектування освітньої мережі. На основі побудованих цифрових картографічних моделей за допомогою веб-сервісу OpenRouteService та геоінформаційних систем ArcGIS та QGIS, визначено межі та структурні елементи територіальної громади, проаналізовано особливості функціонування загальноосвітньої мережі на території дослідження та виявлено зони з найкращою та найгіршою пішохідною доступністю до закладів загальної середньої освіти. Найкраще розташування закладів загальної середньої освіти Чернівецької міської територіальної громади спостерігається в центральній частині міста, а також у південних спальних мікрорайонах міста – Проспект та Бульвар, де відстежується досить щільне розміщення закладів загальної середньої освіти, що пояснюється в центральній частині історичними процесами формування міського простору, а в спальних районах – висо-кою густотою населення та відповідно і чисельністю дітей шкільного віку. Встановлено, що в громаді наявні території, що знаходяться поза межами 2-х кілометрової зони пішохідної доступності та потребують організації підвезення учнів. Такими територіями є мікрорайони з котеджним типом забудови – Шанці, Цецино Слобідка та Рогізна, а також сільські населені пун-кти. Загалом більша частина території громади знаходиться в межах пішохідної доступності. Важливим аспектом розміщення Journal of Geology, Geography and GeoecologyJournal home page: geology-dnu.dp.uaISSN 2617-2909 (print)ISSN 2617-2119 (online) Journ. Geol. Geograph.Geology,30(2), 389–401.doi: 10.15421/112135Received: 03.03.2021Received in revised form: 26.03.2021Accepted: 30.03.2021Zayachuk M. D., Kostashchuk I. I., Darchuk K. V., Bilous Y. O. Journ. Geol. Geograph. Geoecology, 30(2), 389-401.
390закладів загальної середньої освіти є показник доступності, який коливається від 0,2 до 0,81. Середній же показник доступності до закладів загальної середньої освіти в Чернівецькій міській територіальній громаді становить 0,65. Слід відмітити, що окраїнні руральні райони міста потребують підвезення учнів шкільними автобусами, що потребує вирішення міською владою. ГІС технології дозволяють проводити оцінку освітньої мережі, що дозволить запропонувати вирішення складних питань, які виникли в умовах реформування освіти. | uk_UA |