dc.description.abstract | Магістерська робота присвячена вивченню проблеми становлення
соціального статусу молодшого школяра.
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку
використаних джерел та додатків. Основний зміст роботи викладено на 87
сторінках.
Мета магістерського дослідження полягає у визначенні та
обгрунтуванні педагогічних умов становлення соціального статусу
молодшого школяра. Задля досягнення поставленої мети: проаналізовано
основні теоретичні аспекти проблеми становлення соціального статусу
молодшого школяра в освітньому процесі; розкрито психологічні фактори та
особливості розвитку взаємовідносин у молодшому шкільному віці.
Ключове поняття дослідження «соціальний статус молодшого
школяра» інтерпретовано як певне положення особистості у соціальній
ієрархії, яке визначається її місцем у системі освіти та соціокультурному
середовищі; це сприйняття дитиною себе ,усвідомлення власної ролі у межах
учнівського колективу тощо.
Визначено, що на становлення соціального статусу школяра впливають
такі фактори, як: відношення до навчання, взаємодія з однолітками, стосунки
з вчителем, участь у різноманітних заходах. У молодшому шкільному віці
закладаються основи соціального статусу молодшого школяра через розвиток
емоційної сфери (вміння керувати емоціями, прояв емпатії), формування
соціальних навичок (знання та дотримання норм спілкування), вплив
родинного оточення.
Обгрунтовано педагогічні умови становлення соціального статусу
молодшого школяра, які згруповані на зовнішні (включення дитини у
шкільне соціальне середовище/ адекватність, узгодженість вимог до дитини,
використання певних санкцій, вплив референтних груп) внутрішні умови
(формування соціальної позиції школяра, формування соціальної
ідентичності молодшого школяра), реалізація яких оптимізує процес
становлення соціального статусу. | uk_UA |