Інтегративний підхід до навчання грамоти молодших школярів
Короткий опис(реферат)
У роботі обґрунтовано актуальність цілісного дослідження окресленої
науково-методичної проблеми, а саме інтегративного підходу до навчання
грамоти молодших школярів, що зумовлено потребами сьогодення та
вимогами початкової освіти – створити сприятливі умови для самореалізації
особистості, розвитку її творчого потенціалу, ключових та предметних
компетентностей, виробленню сучасної світоглядної парадигми у навчанні
молодших школярів.
На основі опрацювання наукової та навчально-методичної літератури,
врахування досвіду вчителів початкових класів і власного педагогічного
досвіду розкрито теоретико-методичні засади та з’ясовано особливості
проведення уроків навчання грамоти з учнями молодшого шкільного віку на
інтегративній основі. Запропоновано методичну систему /інтегровані уроки
навчання грамоти на яких учні працюють зі звуком, буквою, словом,
вправляються у побудові речень, монологів і діалогів з використанням
інтерактивних дидактичних методів і прийомів, інноваційних педагогічних
технологій для підвищення мотивації та інтересу учнів до навчання мови,
оволодіння визначеними програмою видами усного мовлення.
Результати констатувального дослідження в першому класі спрямовано
на виявлення рівня використання інтеграції на уроках навчання грамоти,
практичне застосування набутих умінь і навичок і засвідчили ефективність та
доцільність інтеграції у навчанні молодших школярів ЗЗСО.