Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorByrka, Marian
dc.contributor.authorЛучко, Володимир
dc.contributor.authorЛенюк, Олег Михайлович
dc.date.accessioned2024-03-07T09:49:37Z
dc.date.available2024-03-07T09:49:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationЛучко В. М., Бирка М. Ф., Ленюк О. М. Проект Стандарту вищої освіти зі спеціальності «014. Середня освіта»: можливість одночасного навчання з двох спеціальностей бакалавріату. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. Вип. 90. С. 105-111. DOI https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.90.18.uk_UA
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9682
dc.description.abstractУ статті на прикладі предметних спеціальностей «014.04 Математика» та «014.09 Інформатика» досліджується можливість інтегрування предметних спеціальностей бакалаврату відповідно до проекту Стандарту вищої освіти зі спеціальності «014. Середня освіта». У результаті проведеного аналізу чинних вимог до розробки освітньої програми вищої освіти для першого (бакалаврського) рівня визначено, що Проект Стандарту вищої освіти України для першого (бакалаврського) рівня галузі знань «01. Освіта/Педагогіка», спеціальності «014 Середня освіта» (за предметними спеціальностями) у разі поєднання предметних спеціальностей висуває до змісту освітньої програми наступні вимоги: щонайменше 50% обсягу освітньої програми має бути спрямовано на забезпечення формування загальних і спеціальних (фахових) компетентностей, визначених даним Стандартом; мінімальний обсяг навчальних і виробничих практик має становити не менше 5% загального обсягу освітньої програми (12 кредитів ЄКТС); кількість кредитів ЄКТС на додаткову спеціальність має бути достатньою для формування компетентностей відповідних предметних спеціальностей. Для визначення можливості створення освітньо-професійної програми, яка поєднує дві спеціальності бакалаврату відповідно до проекту Стандарту вищої освіти зі спеціальності «014. Середня освіта» нами здійснено співставлення визначених у розділі 6 цього проекту Стандарту програмних результатів навчання для предметної спеціальності (ПРН) та компетентностей предметної спеціальності (ПК) для предметних спеціальностей «014.04 Математика» та «014.09 Інформатика». Співставлення програмних результатах навчання виявило не більше 5-10% спільних точок, а співставлення предметних компетентностей – в тільки 10-15% перетину. Проте такі спільні точки швидше за все пов’язане з загальною інформатизацією всієї системи освіти та зумовлені тим, що обидві спеціальності передбачають педагогічну діяльність бакалавра. Таким чином, незважаючи на спорідненість предметних компетентностей спеціальностей середньої освіти «014.04 Математика» та «014.09 Інформатика», їх поєднання в одній професійній програмі, відповідно до проаналізованого проекту Стандарту вищої освіти, на наш погляд неможлива, адже для успішного поєднання збіг у переліку предметних компетентностей має становити не менше 80%.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПедагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школахuk_UA
dc.subjectпроект Стандарту вищої освіти, спеціальність «014. Середня освіта», спеціальність «014.04 Математика», спеціальність «014.09 Інформатика», інтегровані спеціальності бакалавратуuk_UA
dc.titleПРОЕКТ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ БАКАЛАВРСЬКОГО РІВНЯ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «014. СЕРЕДНЯ ОСВІТА»: ІНТЕГРУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу