Show simple item record

dc.contributor.authorOdovichena, Yana
dc.contributor.authorOrlovskyi, Oleh
dc.date.accessioned2024-08-29T10:46:32Z
dc.date.available2024-08-29T10:46:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationОдовічена Я.А., Орловський О.Я. Накопичувальне пенсійне страхування:теоретико-правовий аналіз сутності та механізму запровадження.Юридичний науковий електронний журнал. 2023. №11. С.218-221uk_UA
dc.identifier.other349.3:340
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10452
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу сутності, правовій природі системи накопичувального пенсійного страхування, а також з’ясуванню об’єктивних чинників, що визначають ефективність її запровадження в Україні. Стверджується, що докорінна трансформація системи пенсійного забезпечення України має невідкладний характер, адже зумовлена багатьма об’єктивними чинниками. У ході багаточисельних спроб вдосконалення не досягнуто головної мети – не гарантовано реалізацію права людини на розмір пенсійної виплати, що спроможна забезпечити гідне життя. Підвищення пенсійного віку та вимоги до тривалості страхового стажу для одержувачів пенсій із солідарної системи не принесли ефекту у вигляді зростання розмірів їх пенсій. Важливо подолати патерналістські настрої у суспільстві, оскільки людина сама повинна бути стане зацікавлена у майбутньому розмірі власної пенсійної виплати. Пенсійна система, особливо її накопичувальна частина, спрямована на виховання економічної самостійності та відповідальності громадян за стан особистого матеріального добробуту після виходу на пенсію. Пенсійна виплата повинна гарантувати людині гідний коефіцієнт заміщення втраченого доходу після виходу на пенсію. Система накопичувального пенсійного страхування дає змогу для більшого контролю за накопиченням, інвестуванням та виплатою коштів. Пенсійні накопичення при цьому не підлягають розподілу, а перебувають на індивідуальному пенсійному рахунку особи протягом тривалого періоду. Тому її слід розглядати як додаткову систему обов’язкового державного пенсійного страхування, покликану забезпечити одержання стабільного додаткового доходу після виходу на пенсію (з урахуванням солідарної пенсійної системи першого рівня). Наголошено, що дискусійною виглядає пропозиція щодо запровадження обов’язкової участі в системі накопичувального пенсійного забезпечення всіх вікових категорій працюючих осіб. Висловлена думка, що учасниками накопичувальної системи пенсійного страхування повинні бути особи, яким на дату запровадження перерахування страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду виповнилося не більш як 35 років та які сплачують внески/за яких сплачуються внески до накопичувальної системи пенсійного страхування. Головною метою для учасника другого рівня повинен стати обсяг накопиченого пенсійного капіталу, що, в свою чергу, стане можливим за умови досить тривалого періоду сплати пенсійних внесків. Зазначено, що для ефективного запровадження накопичувальної складової системи пенсійного страхування необхідними є подолання низки чинників: подолання впливу «тіньового» сектору економіки на систему пенсійного страхування; збільшення числа застрахованих осіб; розробка дієвих правових та економічних засобів для надійного інвестування пенсійних накопичень; подолання патерналістських настроїв суспільства, усвідомлення громадянами власної відповідальності за майбутнє гідне пенсійне забезпечення.uk_UA
dc.description.sponsorshipприватного праваuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЮридичний науковий електронний журналuk_UA
dc.subjectнакопичувальне пенсійне страхуванняuk_UA
dc.subjectпенсійна виплатаuk_UA
dc.subjectтрансформація пенсійної системиuk_UA
dc.subjectгідний рівень життяuk_UA
dc.titleНакопичувальне пенсійне страхування:теоретико-правовий аналіз сутності та механізму запровадження.uk_UA
dc.typeAnimationuk_UA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record