dc.contributor.author | Руденко, Валерій Петрович | |
dc.contributor.author | Білоус, Вікторія | |
dc.contributor.author | Руденко, Світлана Степанівна | |
dc.contributor.author | Ковбінька, Галина Дмитрівна | |
dc.date.accessioned | 2024-12-11T09:57:25Z | |
dc.date.available | 2024-12-11T09:57:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Руденко В.П, Білоус В.А, Руденко С.С., Ковбінька Г.Д «Німецька шкільна географія» Олександра Зупана в українських реаліях сьогодення. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Географічні науки. Вип. 20. 2024. С.72-79. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11085 | |
dc.description.abstract | Розглянуто «Німецьку шкільну географію» («Deutsche Schulgeographie») (1895) профе-сора Олександра Зупана – головну його працю та її три складові частини, підготовлені авто-ром для «нижнього», «середнього» та «вищого» ступенів (рівнів) («Unterstufe», «Mittelstufe», «Oberststufe») навчання в гімназійних класах. Здійснюється зіставний порівняльний аналіз під-ручника О. Зупана з чинними навчальними програмами з географії для школярів 6–9 та 10–11 класів закладів загальної середньої освіти України. Відзначається, що 12-літні гімназисти в колиш-ній Німецькій державі та їх ровесники в нинішній Україні отримували приблизно однакові знання і вміння, практичні навички із загальної географії. Наголошено на подібності та зіставності порів-нювальних програм з географії та відповідного їм змісту підручника О. Зупана і його українських аналогів і на другому – «середньому ступені (рівні)» («Mittelstufe»). І в першому, і в другому випадках – це розгляд материків, поглиблене пізнання своєї Вітчизни, Європи та світу загалом. Констатовано, що «Німецька шкільна географія» О. Зупана і на «вищому ступені (рівні)» зна-ходить своє продовження в географічних освітніх програмах України для 10 класу («Географія: регіони та країни») та 11 класу («Географічний простір Землі»). І там, і там: розгляд загальних географічних закономірностей: «Поверхня Землі як ціле» і «Загальні закономірності географічної оболонки»; «Державознавче відображення окремих країн» і «Регіони та країни світу»; «Німеч-чина та німецька самобутність» і «Суспільна географія України». Для подальшого вдосконалення
нинішніх структури і змісту українських освітніх програм з географії рекомендується запозичити у проф. О. Зупана його системний, концентрований підхід до «географічних шкільних робіт» як завершального, надзвичайно важливого етапу, підсумку навчання географії | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Економічної географії та екологічного менеджменту | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Науковий вісник Херсонського державного університету | uk_UA |
dc.subject | Олександр Зупан | uk_UA |
dc.subject | «Німецька шкільна географія» (1895) | uk_UA |
dc.subject | навчальні програми з географії для ЗЗСО України | uk_UA |
dc.title | «НІМЕЦЬКА ШКІЛЬНА ГЕОГРАФІЯ» ОЛЕКСАНДРА ЗУПАНА В УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ СЬОГОДЕННЯ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |