dc.description.abstract | У статті проаналізовано та досліджено основні аспекти аксіологічного характеру адміністративної відповідальності в публічному уря дуванні. Ціннісний характер такої відповідальності у сучасному праві розглядається як один із необхідних механізмів забезпечення ефек тивної системи публічного врядування. Це зумовлено діяльністю суб’єктів публічної адміністрації, а саме – вчиненням виконавчо-роз порядчих та організаційних дій, які можуть так чи інакше зачіпати інтереси широкого кола осіб, включаючи як осіб публічного права, так
і осіб приватного права. І в зв’язку з необхідністю захисту сукупності зазначених інтересів виникає необхідність забезпечення ефектив них заходів юридичної відповідальності таких суб’єктів. Юридична відповідальність у публічному урядуванні – це юридичний обов’язок
публічного службовця зазнати несприятливі наслідки особистого, матеріального або організаційного характеру внаслідок невиконання
або неналежного виконання ним виконавчо-розпорядчих та організаційних функцій, що виражаються у невиконанні покладених на нього
посадових обов’язків, які знайшли вираз у формі правопорушення.
Виділення аксіологічних аспектів адміністративної відповідальності в публічному урядуванні дає можливість: по-перше, чітко визна чити коло суб’єктів публічної адміністрації, по-друге, створюється реальна можливість застосування до таких суб’єктів адміністративної
відповідальності як одного з варіантів застосування примусу задля відновлення порушених прав людини під час здійснення публічного
урядування. Суб’єкти публічної адміністрації є суб’єктами адміністративного права і діють у межах адміністративно-правових відносин,
і без яких не здійснюється публічна влада в державі, не реалізуються суб’єктивні публічні права приватних осіб. По-третє, аксіоло гічний аспект адміністративної відповідальності в публічному урядуванні підкреслює персоналізацію суб’єктів публічної адміністрації,
до яких може бути застосована адміністративна відповідальність, і які складають цілісну організовану систему публічного урядування.
По-четверте, аксіологічний аспект адміністративної відповідальності в публічному урядуванні акцентує, що застосування заходів адміні стративної відповідальності в публічному урядуванні можливе лише за наявності у суб’єктів публічної адміністрації необхідного обсягу
правосуб’єктності в межах свого предмета відання та повноважень здійснення функцій (сприяюче адміністрування, забезпечувальне
адміністрування та втручальне адміністрування). По-п’яте, аксіологічний аспект адміністративної відповідальності в публічному уря дуванні демонструє існування підвищеного рівня відповідальності суб’єктів публічної адміністрації за аналогічні правопорушення, які
передбачені чинним законодавством. | uk_UA |