Особливості міжнародного переговорного процесу у Китаї
Abstract
У статті проаналізовано особливість китайських переговорів, а саме: процедуру початку
переговорів, культуру поведінки сторін переговорів, правила етикету та міжнародної ввічливості. Доведено, що переговори характеризуються тим, що інтереси сторін можуть
частково збігатися та частково розходитися. У Китаї надають важливе значення налагодженню дружніх, неформальних відносин з іноземними партнерами. Для ділових людей
Китаю надзвичайно важливим є сам по собі процес переговорів, особлива етика ділового спілкування, страх «втратити обличчя» під час спілкування, особливо ділового. Навіть для сучасного китайського підприємця ведення бізнесу є своєрідною церемонією, де кожна деталь має
важливе символічне значення. Міжнародні переговори розглядають як організований процес
міжособистісної взаємодії іноземних партнерів, орієнтований на вирішення конфліктів або
розвиток співробітництва, що передбачає спільне прийняття певного рішення, яке матиме
міжнародне значення. Міжнародні переговори – форма ризикової діяльності, у процесі якої
учасники оскаржують один у одного можливість визначати характер майбутніх ділових
угод. Вирішальним тут є принцип невизначеності, відбитий у понятті ризику, а мистецтво
досвідченого парламентера полягає в тому, щоб максимально зменшити цей ризик. Так,
у статті звернено увагу на те, що заперечні відповіді китайці вважають нечемними, тому
і співрозмовнику потрібно шукати альтернативу категоричному «ні». Варто розуміти, що
фраза «це не серйозна проблема» з вуст китайця означає, що проблема таки існує і, можливо,
ще й серйозна. Знаючи основні принципи спілкування з китайцями, ви можете думати про
успішне ведення бізнесу. Вивчивши китайський діловий етикет, ви зможете схилити до себе
майже будь-якого китайського бізнесмена, зробивши ваше спілкування більш продуктивним
і приємним.
Знання мови тіла і жестів може частково допомогти зрозуміти свого китайського партнера. Коли китайця прямо запитують про щось, він може сказати «так», а поводитися, ніби
відповів «ні». У такому разі партнерам китайських бізнесменів варто розуміти, що сказане
«так» – лише намагання не втратити добрі ділові відносини