Показати скорочений опис матеріалу
Синтаксичні маркери емотивності в художньому дискурсі (контекст «Щоденника страченої» Марії Матіос)
dc.contributor.author | Шабат-Савка, Світлана Тарасівна | |
dc.date.accessioned | 2021-11-22T18:33:41Z | |
dc.date.available | 2021-11-22T18:33:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | ISSN 2663-4880 (print) ISSN 2663-4899 (online) | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2192 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано емотивність як одну з антропозорієнтованих категорійних величин, що тісно повʼязана з автором художнього тексту, з його комунікативними інтенціями, з низкою різнорівневих мовних засобів вербалізації авторського задуму; обстежено емотивність у контексті співвідносних категорій емоційності, оцінки, модальності, детермінованих субʼєктивним чинником і лінгвокреативністю мовної особистості; відзначено важливу роль експресивності в підсиленні емоційної наснаги висловленого, в увиразненні інтенційного домінанти та емоційно-оцінної семантики загалом. З опертям на «Щоденник страченої» Марії Матіос, відомої української письменниці, визначено синтаксичні маркери емотивності, що передають емоційно-чуттєву сферу людини, створюють експресивний ефект текстової комунікації, слугують ідіолектними засобами письменницького мовостилю. Зокрема, схарактеризовано екзистенційні висловлення, що виокремлюють основного субʼєкта художнього дискурсу, увиразнюють душевні переживання, хвилювання та почуття я-мовця; досліджено парцельовані комунікати, що актуалізують змістові центри висловлення, розширюють і поглиблюють інформацію, дроблять єдину думку на певні сегменти для адекватного втілення авторської інтенції; зʼясовано функційний потенціал риторичних запитань та незакінчених конструкцій, що експлікують психоментальний простір мовної особистості, засвідчують афористичність та естетику художнього тексту; окреслено роль окличних речень та нечленованих комунікатів як маркерів актуалізації динамічності мовлення, засобів вербалізації емоцій обурення, докору, відчаю, ненависті. На багатому ілюстративному матеріалі розглянуто авторську пунктуацію, що створює додаткове емоційне навантаження й гостроту висловлення, вияскравлює змістові центри художнього дискурсу, засвідчує індивідуальну манеру письма Марії Матіос, її синтаксичний почерк та індивідуально-авторське бачення світу. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Шабат-Савка С. Т. Синтаксичні маркери емотивності в художньому дискурсі (контекст «Щоденника страченої» Марії Матіос) . Закарпатські філологічні студії: науковий журнал. Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 18. С. 85‒90. | uk_UA |
dc.subject | Емотивність, комунікативна інтенція, екзистенційне висловлення, парцельовані комунікати, риторичні запитання, окличні речення, нечленовані комунікати, авторська пунктуація, художній дискурс, Марія Матіос. | uk_UA |
dc.title | Синтаксичні маркери емотивності в художньому дискурсі (контекст «Щоденника страченої» Марії Матіос) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету