Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorНікоряк, Наталія
dc.contributor.authorМатійчак, Альона
dc.date.accessioned2022-01-21T12:08:44Z
dc.date.available2022-01-21T12:08:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationНікоряк, Н., Матійчак, А. Літературна специфіка біографічної кіноповісті: до питання жанрової спадковості. Питання літературознавства, вип. 104, 2021, с. 28–47uk_UA
dc.identifier.issn2306-2908
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3422
dc.description.abstractАртикулюється концепція жанрової спадковості на прикладі аналізу екранної реалізації біографічної кіноповісті І. Драча „Іду до тебе” (1970), присвяченої 100-річному ювілею Лесі Українки. Кінострічку відзначає новаторський підхід І. Драча як кіносценариста до зображення жінки-митця. Всупереч традиції документальної кінематографії інтерпретувати біографію письменниці у певному матричному ключі (борець та революціонер), Драч спробував ідентифікувати Лесю Українку, насамперед, як приватну особистість, як жінку, що вміє йти на самопожертву заради свого кохання. Не ставлячи собі за мету показати в деталях усю біографію авторки, автор кіноповісті обрав лише невеличкий життєвий фрагмент – чотири роки 1897–1901. В аспекті жанрової спадковості кінобіографії (байопіку) спостережено, як згадана біографічна кіноповість презентує можливі способи опрацювання та контамінації наявного документального матеріалу (листи, спогади,свідчення сучасників) та цілісного творчого доробку Лесі Українки (її поеми, поезії, переклади, переспіви). Звідси кіноповість на базі різножанрового текстового матеріалу постає своєрідним інтертекстуальним плетивом. При цьому в кіноповісті приділено поглиблену увагу до почуттів, думок, творчих імпульсів та духовних станів героїні. За аналогією з поетикою літературного письма в даному разі обрано форму внутрішнього монологу поетеси (суголосно з кіножанром портрета). Зрозуміло, що крізь призму Лесиного життєво-творчого досвіду проступає власне ставлення поета І. Драча до розуміння і відтворення фігури творчої особистості у мистецтві: така авторська позиція логічно виводить на ті біографічні епізоди, що в екзистенційному сенсі постають найбільш значущими.uk_UA
dc.description.sponsorshipКафедра зарубіжної літератури та теорії літературиuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЧернівецький нац.ун-тuk_UA
dc.subjectжанрова спадковістьuk_UA
dc.subjectкіноповість-біографіяuk_UA
dc.subjectбайопікuk_UA
dc.subjectекзистенційна ситуаціяuk_UA
dc.subjectІ. Драчuk_UA
dc.subject„Іду до тебе”uk_UA
dc.titleЛітературна специфіка біографічної кіноповісті: до питання жанрової спадковостіuk_UA
dc.title.alternativeLiterary Specifics of Biographical Film Story: On the Issue of Genre Heredityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу