ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ УЯВЛЕНЬ ПРО ОБ’ЄКТИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛИШНЬОЇ ДІЙСНОСТІ
Abstract
Пізнання людиною навколишнього світу
починається з її народження й триває все життя, але цілеспрямованого
характеру набуває в цілісному педагогічному процесі. Проблема
світосприйняття має важливе значення для педагогіки, оскільки ставить перед
собою мету формування й розвитку в учнів конкретних уявлень і вмінь,
загального розуміння світу природи, суспільства й самої людини, яка живе в
цьому світі.
Результатом процесу навчання є формування знань, які відображають
властивості навколишнього світу, необхідні для практичної й пізнавальної
діяльності людини. У педагогіці однією з основних форм знань вважається
поняття. Однак відзначимо, що більшість понять, які формуються під час
вивчення різноманітних навчальних дисциплін, можуть бути засвоєні тільки
за умови їх спадковості та єдності з уявленнями. Під уявленням розуміють
повні, узагальнені образи відображення об’єктів та явищ навколишньої
дійсності різних ступенів складності.