ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ
Abstract
Нові завдання шкільної освіти в Україні, що спрямовані на гуманізацію
та демократизацію всього навчального процесу в школі, визначають нові
пріоритети навчання і виховання, потребують формування ініціативної
особистості, здатної до раціональної творчої праці. У національній доктрині
розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи
освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як
громадянина України...», а Закон України «Про загальну середню освіту»
стверджує: «Завданням загальної середньої освіти є формування особистості
учня, розвиток його здібностей і обдарувань» [22, с.30]. Виховання у дітей
стійких пізнавальних інтересів, їх розвиток завжди були актуальною
проблемою, оскільки від того, як активно учні вивчають навчальний матеріал,
наскільки самостійно відбувається їхня діяльність на уроці, залежить
ефективність усієї роботи вчителя. Формування у молодших школярів
пізнавальних інтересів є необхідною умовою розвитку їхніх пізнавальних
здібностей; зміцнення умінь і навичок самостійно засвоювати та осмислювати
навчальний матеріал, виховання прагнення до самоосвіти, формування
основних інтелектуальних умінь, необхідних для оволодіння знаннями з
навчальних дисциплін.