dc.description.abstract | Важливим інтегративним критерієм прогресу
людства виступає рівень гуманізації суспільства. Система освіти, з одного боку,
є показником рівня гуманізації суспільства, а з іншого, – засобом для її реалізації.
Перед сучасною системою освіти стоїть завдання формування основ розуміння
світу як динамічно змінюваного, в якому дитина перебуває в стані постійного
творця цього світу й самої себе, головним результатом і умовою чого є гармонія
людини із самою собою, зі світом, що посилює інтерес до педагогічних
досліджень питань самосвідомості, формування ставлення особистості до себе,
до навчання. На сьогодні в психологічній і педагогічній науках накопичена
велика кількість даних про те, що особливості внутрішньої динаміки
самосвідомості, структура і специфіка ставлення особистості до себе має
регулюючий вплив на різні важливі сторони життєдіяльності людини; на
формування мотивації й цілеутворення, на розвиток міжособистісних відносин,
ініціативи і відповідальності, власної гідності, виховання поваги до себе та
інших, що робить надзвичайно актуальними дослідження, спрямовані на
вивчення педагогічних умов цілеспрямованого формування конструктивного
ставлення особистості до себе та навчання. | uk_UA |