Формування співацьких здібностей у молодших школярів в процесі музично-ігрової діяльності
Abstract
У дослідженні представлено результати теоретичного об’єктивування та рекомендований новий підхід до вирішення проблеми формування співацьких здібностей у молодших школярів, що знайшло відображення в розробці, обгрунтуванні та експериментальній апробації представленої методики. На основі особливостей вокально-хорової діяльності дітей подано авторське тлумачення поняття «формування співацьких здібностей у молодших школярів» як складний диференційний процес, що здійснюється в умовах організованого та контрольованого музично-освітнього середовища та включає в себе розвиток вокально-технічних навичок з урахуванням індивідуальних, фізичних та фізіологічних особливостей дітей даного віку. Представлено структуру співацьких здібностей молодших школярів, що представлено у нерозривному синтезі когнітивноінформаційного, емоційно-вольового та діяльнісного компонентів. У дослідженні розроблена експериментальна методика формування співацьких здібностей у молодших школярів в процесі музично-ігрової діяльності та успішно апробовано при перебігу формувального експерименту. Методика охоплювала такі педагогічні умови: організація комфортної психологічної атмосфери на заняттях зі створенням ситуації успіху; формування яскравого емоційного відгуку на вокально-хоровий твір; розвиток творчо-самостійної активності.