Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorМеленчук, Ольга Василівна
dc.date.accessioned2022-02-09T08:34:16Z
dc.date.available2022-02-09T08:34:16Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.citationМеленчук О. Традиційна культура як основа творчого феномену Івана Миколайчука // Народна творчість та етнологія. 2021. № 4 (392). С. 88–93.uk_UA
dc.identifier.issn2664-4282
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3925
dc.description.abstractУ статті зроблено акцент на проблемі побутування народної традиційної культури у кінотворчості режисера, актора і сценариста І. Миколайчука. На основі біографічних даних та проаналізованих кіномистецьких робіт І. Миколайчука, зокрема детального огляду фільмів під його режисурою – «Вавілон ХХ» (1979), «Така пізня, така тепла осінь» (1981), кінострічок за сценаріями митця, зокрема «Білий птах з чорною ознакою» (1971) та на основі зіграних численних ролей докладніше простежено і узагальнено особливості використання фольклорно-етнографічних матеріалів, їхнє змістовно-смислове наповнення. У кінофільмах «Вавілон ХХ», «Така пізня, така тепла осінь», «Білий птах з чорною ознакою» наявне сплетіння уснопоетичної творчості, образотворчого, музичного, хореографічного елементів народного мистецтва з багатою етнографічною спадщиною українського народу. У зазначених кінострічках простежено важливі складові духовно-практичної діяльності та звичаєво-побутової культури українців. А це багатство та різнобарвність гуцульського вбрання, нагрудні жіночі прикраси, ткані килими, різьблені тарелі, вишивані рушники, ікони, писані на дереві, картини народного мистецтва, предмети побуту, зброї, архітектурні споруди, побут народної житлової архітектури, звичаї, обряди, все, що нині складає нематеріальну культурну спадщину й вказує на багату духовно-практичну діяльність українців, їхнє особливе світосприймання. Важливу роль у кінофільмах за участю І. Миколайчука, що розкривають мистецький задум творця кінокартин, відіграє художня образність та символи. Орнітологічні образи-символи у вигляді лелек, журавлів, лебедів; зооморфні (цап, кінь, лоша, віл, кіт, пес тощо) пояснюють не лише назву кінострічки, а й створюють своєрідний підсилювальний ефект. Також широко представлена обрядово-звичаєва традиція (елементи Святого вечора, Водохреща, весілля, похорони, маланкування). З погляду сьогодення кожна творча робота кінорежисера та сценариста І. Миколайчука є справжнім кіношедевром, що занурює глядача у світ української народної культури, представленої багатим фольклорним та етнографічним матеріалом.uk_UA
dc.publisherІнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім.М.Т.Рильського НАН Україниuk_UA
dc.subjectмитецьuk_UA
dc.subjectкінофільмuk_UA
dc.subjectавтентичнийuk_UA
dc.subjectфольклорнийuk_UA
dc.subjectетнографіяuk_UA
dc.subjectпобутuk_UA
dc.subjectтрадиціїuk_UA
dc.titleТрадиційна культура як основа творчого феномену Івана Миколайчукаuk_UA
dc.typeOtheruk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу