Показати скорочений опис матеріалу
Сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України
dc.contributor.author | Заячук, М.Д. | |
dc.contributor.author | Чубрей, Олександра | |
dc.contributor.author | Яворська, В.В | |
dc.date.accessioned | 2022-04-01T16:38:40Z | |
dc.date.available | 2022-04-01T16:38:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Заячук М.Д., Чубрей О.С., Яворська В.В. Сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України. Інноваційна педагогіка. 2021. № 39, с. 147–151. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | |
dc.identifier.uri | https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4207 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України. Визначено, що трансформації в системі вищої освіти України привели до оновлення переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. У ході проведення реформ оновлено вимоги до змісту вищої освіти, зокрема сформовано систему стандартів вищої освіти, яка відповідає Національній рамці кваліфікацій, затверджено 51 стандарт бакалавра. Затверджені й Стандарти вищої освіти за спеціальністю 103 «Науки про Землю» та 106 «Географія» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Заклади вищої освіти, які здійснюють підготовку майбутніх учителів географії, користуються освітньо-професійними програмами, розробленими й затвердженими в закладах вищої освіти, де здійснюється підготовка відповідних фахівців з орієнтацією на Національну рамку кваліфікацій України – 6 рівень, оскільки наразі не затверджено Стандарт вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка», спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.07 «Середня освіта (Географія)» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У ході дослідження проаналізовано територіальні особливості розміщення закладів вищої освіти, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів географії. Виявлено, що підготовка майбутніх учителів географії здійснюється у 29 закладах вищої освіти України, проте показники, що характеризують особливості підготовки таких фахівців, загрозливі з позицій існування спеціальності й забезпечення належної підготовки фахівців. Аналіз територіальних особливостей розміщення закладів вищої освіти, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів географії, дав можливість визначити основні тенденції реформування, найважливішими з яких є: оцінювання регіональної потреби й формування державного замовлення підготовки фахівців у відповідних регіонах; стимулювання закладів вищої освіти з боку центральних і місцевих органів влади до започаткування підготовки фахівців зазначеної спеціальності. Очевидні навчальні потреби затвердження Стандарту І (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка» спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.07 «Середня освіта (Географія)». | uk_UA |
dc.description.sponsorship | Економічної географії та екологічного менеджменту | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Інноваційна педагогіка | uk_UA |
dc.subject | трансформаційні процеси | uk_UA |
dc.subject | сучасні тенденції | uk_UA |
dc.subject | стандарти вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | майбутні учителі географії | uk_UA |
dc.title | Сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Долучені файли
Даний матеріал зустрічається у наступних фондах
-
Наукові праці
Наукові публікації співробітників факультету