Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.authorЗаячук, М.Д.
dc.contributor.authorЧубрей, Олександра
dc.contributor.authorЯворська, В.В
dc.date.accessioned2022-04-01T16:38:40Z
dc.date.available2022-04-01T16:38:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationЗаячук М.Д., Чубрей О.С., Яворська В.В. Сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України. Інноваційна педагогіка. 2021. № 39, с. 147–151.uk_UA
dc.identifier.issn2663-6085
dc.identifier.urihttps://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4207
dc.description.abstractУ статті проаналізовано сучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти України. Визначено, що трансформації в системі вищої освіти України привели до оновлення переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. У ході проведення реформ оновлено вимоги до змісту вищої освіти, зокрема сформовано систему стандартів вищої освіти, яка відповідає Національній рамці кваліфікацій, затверджено 51 стандарт бакалавра. Затверджені й Стандарти вищої освіти за спеціальністю 103 «Науки про Землю» та 106 «Географія» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Заклади вищої освіти, які здійснюють підготовку майбутніх учителів географії, користуються освітньо-професійними програмами, розробленими й затвердженими в закладах вищої освіти, де здійснюється підготовка відповідних фахівців з орієнтацією на Національну рамку кваліфікацій України – 6 рівень, оскільки наразі не затверджено Стандарт вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка», спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.07 «Середня освіта (Географія)» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У ході дослідження проаналізовано територіальні особливості розміщення закладів вищої освіти, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів географії. Виявлено, що підготовка майбутніх учителів географії здійснюється у 29 закладах вищої освіти України, проте показники, що характеризують особливості підготовки таких фахівців, загрозливі з позицій існування спеціальності й забезпечення належної підготовки фахівців. Аналіз територіальних особливостей розміщення закладів вищої освіти, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів географії, дав можливість визначити основні тенденції реформування, найважливішими з яких є: оцінювання регіональної потреби й формування державного замовлення підготовки фахівців у відповідних регіонах; стимулювання закладів вищої освіти з боку центральних і місцевих органів влади до започаткування підготовки фахівців зазначеної спеціальності. Очевидні навчальні потреби затвердження Стандарту І (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка» спеціальності 014 «Середня освіта», предметної спеціалізації 014.07 «Середня освіта (Географія)».uk_UA
dc.description.sponsorshipЕкономічної географії та екологічного менеджментуuk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherІнноваційна педагогікаuk_UA
dc.subjectтрансформаційні процесиuk_UA
dc.subjectсучасні тенденціїuk_UA
dc.subjectстандарти вищої освітиuk_UA
dc.subjectзаклади вищої освітиuk_UA
dc.subjectмайбутні учителі географіїuk_UA
dc.titleСучасні тенденції реформування підготовки майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти Україниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA


Долучені файли

Thumbnail

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу